מחר, יום א', בועדת השרים לענייני חקיקה תעלה הצעת החוק של יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) חבר ועדת עובדים זרים ולשעבר יו"ר הוועדה. הצעת החוק קובעת כי יוקם לאלתר מרכז שהייה למסתננים אשר יופעל על ידי שירות בתי הסוהר. לפי הצעת החוק המסתננים במרכז השהייה למסתננים יוחזקו בתנאים הולמים שלא יהיה בהם כדי לפגוע בבריאותם ובכבודם ויינתנו להם שירותים כפי שתקבע הממשלה

הקמת מרכז השהייה למסתננים תחל בתוך 30 ימים מיום פרסומו ותסתיים בתוך שישה חודשים מיום הפרסום. החל מיום סיום הקמת מרכז השהייה למסתננים כאמור בסעיף קטן (א) לא יועסק מסתנן בישראל.

כזכור, נאבק כצל'ה בשנתיים וחצי שעמד בראשות ועדת עובדים זרים להקמת גדר בגבול הדרום שתמנע את כניסת המסתננים לארץ. לפני כשנתיים אף יזם כצל'ה את רעיון הקמת מתקן השהייה למסתננים שיאפשר בעצם קיומו את אכיפת החוק הקיים האוסר העסקה של מסתננים לא חוקיים.

עד כה נכנסו לארץ כ-50,000 מסתננים מאפריקה דרך מצרים, רובם הגדול התיישב בעיר תל-אביב.

משראה כצל'ה שהממשלה לא מקימה גדר בדרום, הגיש הצעת חוק להקמת הגדר, והצעה דו דחפה את הממשלה להחל בהקמת הגדר. הגדר אכן נמצאת במהלך הקמה.

בהמשך אימצה הממשלה גם הצעתו השניה של כצל'ה. אולם החלטת הממשלה מיום כ"א בכסלו התשע"א (28 בנובמבר 2010) על הקמת מרכז שהייה למסתננים לא חוקיים לתוך גבולות ישראל (החלטה מספר 2507) בתוך חצי שנה, לא קויימה עד היום הזה.

על כן כצל'ה החליט להעתיק את החלטת הממשלה כהוייתה לכדי הצעת חוק להקמת מרכז השהייה שבאה כמענה לבעיית ההסתננות ההולכת ומתגברת, בעיה שמשפיעה על צביון המדינה, פוגעת קשות בתעסוקת ישראלים, מטילה עומס רב על לשכות הרווחה, החינוך והבריאות ברשויות המקומיות בהם שוהים המסתננים ותורמת למצוקת הדיור הקשה.

הקמת המרכז תאפשר אכיפת חוקי העסקה על ישראלים המעסיקים מסתננים שלא כחוק. במקביל, היא תוריד את המוטיבציה של המתכננים להסתנן לעשות זאת ביודעם שלא ימצאו מקומות עבודה.

למרות הבעיות הרבות שבתופעת המסתננים והמודעות לכך ועל אף החלטת הממשלה, בניית מרכז השהייה לא יצאה אל הפועל עד כה.