בעקבות המקרה הנוסף בו נשכחה פעוטה ברכב יפנה יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) בשנית לוועדת השרים לענייני חקיקה כדי לאשר את הצעת החוק שלו המחייבת להתקין בכל רכב חיישן שיתריע לנהג על הישארותו של תינוק ברכב

על הצעת החוק חתמו עוד 19 ח"כים מכל סיעות הבית. על פי הצעת החוק "לא יירשם רכב מנועי אלא אם כן מותקנת בו מערכת התרעת בטיחות או אמצעי לתזכורת לבדיקת אדם ברכב".

לפני כשנה וחצי דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק וכעת יו"ר האיחוד הלאומי פנה לשר התחבורה לסייע לו להעביר אותה.

בעת הכנת החוק אסף כצל'ה נתונים אודות ילדים שנכלאו ברכב:

בארבע שנים האחרונות דווח בתקשורת על 40 ילדים שהושארו בכלי רכב, מתוכם ארבעה נפטרו.

כאשר חם בחוץ (לדוגמא, 35 מעלות צלזסיוס) הטמפרטורה ברכב מגיעה תוך 20 דקות ל 50 מעלות ותוך ארבעים דקות ל 65 מעלות. מזגן שהופעל לפני כן כמעט לא משפיע וגם ההשפעה של פתיחת סבירה של החלונות מועטת.

גם בטמפרטורות סביבה נמוכות יותר, כמו 22 מעלות, ישנה עליה מהירה של החום ברכב. בתוך שעה הטמפרטורה היא כ45 מעלות וגם אח"כ יש עליה של מעלה וחצי וכל חמש דקות.

כיום קיים מתקן שתולים אותו על הכיסא תינוק ומתריע במקרה ששוכחים את התינוק ברכב. החיסרון של מתקן זה שהוא לא מכסה את כל הרכב, הוא נייד (ולעיתים נשכח בית) ותלוי בטעינת סוללה. המחיר של מוצר זה הוא פחות ממאה דולר.

כעת ישנם כמה חברות שמפתחות מוצר שמותקן בתוך הרכב ומגלה תינוק שנשכח ברכב. במקרה של שכחה המוצר יכול להפעיל את מערכת האזעקה, לשלוח הודעות טקסט, לפתוח את החלונות או לשלוח הודעה דרך איתורית. המחיר המוערך של מתקן כזה הוא פחות מאלף שקלים כשניתן להוריד את המחיר בתנאים שונים (כמו שילוב עם מערכת אזעקה וכדומה).