כלים

בהוראת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הוסרה בימים האחרונים משידור פרסומת לצמידים נגד קרינה אלקטרומגנטית לאחר שהתברר כי הפרסומת מטעה את הציבור

באחרונה הגיעו ללשכת נציבת פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב תלונות רבות נגד הפרסומת לצמידי "ביוגראד". על פי הפרסומת ששודרה בערוצים 2 ו 10 מדובר בצמידים נגד קרינה אלקטרומגנטית ובכך הם מגנים על מי שעונדים אותם. התשדיר מלכתחילה אושר לשידור על ידי זכייני הערוצים המסחריים ללא שפנו להתערבות הרשות השנייה.

בעקבות התלונות אגף טלוויזיה ברשות השנייה המפקח על הפרסומות בדק את הפרסומת מחדש ובמקביל נערך בירור על ידי משרד הבריאות בנושא. המפרסם לא סיפק לרשות נתונים מספקים המוכיחים את הנטען בתשדיר בנוגע למוצר, ולפיכך החליטה הרשות שלא ניתן להמשיך ולשדר את התשדיר.

בימים האחרונים אף העביר משרד הבריאות את חוות דעתו לרשות השנייה ממנה עולה כי המפרסם לא הציג נתונים מספקים מהם עולה מידע שמוכיח את מה שנטען בשידור ולפיו הצמידים מגינים מפני קרינה אלקטרומגנטית.

הרשות השנייה החליטה כי שידור הפרסומת יופסק והיא הורתה למפרסמים להסירו. בעקבות זאת הופסק שידורה של הפרסומת .

מהרשות השנייה נמסר כי הרשות פנתה לזכייני הטלוויזיה והבהירה להם כי עליהם להקפיד לעמוד בכללי הרשות השנייה בעת שידור פרסומות למען מניעת הטעית הציבור ומניעת הפגיעה בבריאותו.