קמפיין "בחירות 2013 - מפסיקים להיות פראיירים" יוצא לדרך: ביום א' יתכנסו בת"א מעצבי מדיניות ומובילי דעה לכנס פתיחת קמפיין של תנועת "המחנה המשותף", מובילי מאבק הפראיירים. הפראיירים מגבשים "קואליציה של שינוי" בהובלת אשכנזי ויציגו סדר יום לבחירות: חוק שירות לכולם, יישום דו"ח טרכטנברג, רפורמה בחינוך ויישום דו"ח דוברת, קביעת גבולות קבע לישראל ושינוי שיטת הממשל. הפראיירים מתכוונים להביא חצי מיליון מצביעים חדשים לקלפיות בעזרת קמפיין "GET OUT THE VOTE" בסגנון אמריקאי. לדבריהם: "אנשים יצביעו על הנושאים החברתיים והאזרחיים, התורים הארוכים בקלפיות יהפכו את המערכת הפוליטית. המחאה תגיע לקלפי."

כלים

תנועת ״המחנה המשותף״, מובילת מאבק הפראיירים, פותחת במאמץ חדש ליצור שינוי בתמונת המצב הפוליטית בישראל לקראת מערכת הבחירות הקרובה. המאמץ, שנועד לגבש הסכמות בין ראשי ארגונים, מעצבי מדיניות ומקבלי החלטות לקראת הבחירות הקרובות, ייפתח בכנס שיתקיים ביום א' ה- 21.10 בבית התפוצות בת"א (שעה 17:00), תחת הכותרת: "אג'נדה 2013 - מפסיקים להיות פראיירים".

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, יהיה הנואם הראשי בכנס וצפוי לשאת דברים בעניין בחירות 2013 ובנושא השיוויון בנטל.

הכנס, והקמפיין שייפתח בעקבותיו ע"י תנועת המחנה המשותף, נועדו למקד את אג׳נדת הבחירות על הנושאים המרכזיים הבולטים בדרישות ה"רוב הדומם" שאינן באות לידי ביטוי במדיניות הממשלה הנוכחית:

1. שינוי סדרי עדיפויות- חיזוק מעמד הביניים - יישום מיידי של דו״ח טרכטנברג במלואו.

2. שוויון בנטל- חקיקת חוק שירות שווה לכולם, בשירות צבאי או אזרחי.

3. שינוי שיטת הממשל- העלאת אחוז החסימה, הגבלת מספר השרים.

4. רפורמה בחינוך - יישום דו״ח דוברת.

5. קביעת גבולות קבע לישראל כמדינה יהודית דמוקרטית.

"כולם מדברים על ה"מי" – מי ירוץ ועם מי ירוץ, אנחנו דורשים לדבר על ה"מה", על הנושאים שיגדירו את החיים שלנו במדינה הזאת. עדיין לא מאוחר מדי לשנות את ההיערכות בבחירות הקרובות, ליצור מצב בו המפלגות יידרשו לתת מענה למה שבאמת חשוב לאזרחי המדינה. אסור לאפשר למערכת הבחירות להיות על איראן ושאר ההפחדות.

אנו דורשים פתרונות. פתרון למצוקת הדיור, פתרון ליוקר המחיה המטורף, פתרון לחוסר השוויון בנטל, פתרון להדרדרות במערכת החינוך, פיתרון לקריסה של מערכות הבריאות והרווחה, פתרון לחוסר היכולת של הממשלה (של כל ממשלה, ללא קשר למי עומד בראשה) למשול, לנהל את המדינה בהתאם להשקפת עולמה. בבחירות הציבור הוא זה שמכריע, ואם יש תחושה שאין אלטרנטיבה אפשר ליצור אלטרנטיבה" אמרו בועז נול ועידן מילר, ראשי התנועת "המחנה המשותף", מארגני הכנס.

הכנס יתקיים ביום א׳ ה- 21/10/2012 בשעה 17:00, בבית התפוצות בתל אביב.