הערב התקיימה הפגנה של סטודנטים לרפואה, רופאים מתמחים ומומחים מול לשכת הבריאות המחוזית ברחבת הסינמטק תל אביב. מאות תומכים הגיעו להפגנה על מנת לתמוך במאבק

כלים

המפגינים קוראים לשר הבריאות וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב מיידית במשבר החמור ברפואה בישראל, ומוחים על ההזנחה המתמשכת בה נקט עד כה.

ההפגנה הערב היא המשך ישיר לשורת ההפגנות בהן החלו המתמחים לאחר שבית המשפט המחוזי הוציא נגדם צווי מניעה ופגע למעשה בזכותם הבסיסית למחות. בסוף השבוע האחרון קיימו המתמחים, המומחים והסטודנטים שתי הפגנות אליהן הגיעו מאות תומכים.

און רוזן, מ"מ יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה של אוניברסיטת תל אביב: "מאבק הרופאים נמשך כבר מעל 4 חודשים ועד כה ראש הממשלה לא לקח את האחריות לדאוג לבריאותם של אזרחי המדינה. לא ייתכן מצב בו אנשים מגיעים לבתי חולים ונאלצים לחכות 5 שעות ויותר לבדיקת רופא, לא ייתכן שהאזרחים במדינה יבדקו על ידי מתמחה הנמצא בשעה ה-26 לתורנות, ושמערכת הבריאות נמצאת בתחתית סדר העדיפויות של ממשלת ישראל.

חייבים להוסיף 1000 תקני רופאים מתמחים היום ולשפר את תנאי העבודה שלהם. אנו קוראים לשר הבריאות בנימין נתניהו להתערב במשבר ולהקצות את המשאבים ההכרחיים לשיקום מערכת הרפואה הציבורית בישראל, אשר נמצאת במצב של קריסה".