נגיד בנק ישראל, פרופ'' סטנלי פישר, מברך את ארגון ה-OECD על החלטת הארגון היום לצרף את ישראל.הנגיד הודה למזכ"ל ה-OECD מר אנחל גורייה, וליועץ המשפטי של ה-OECD והאחראי על תהליך הצטרפות ישראל ל-OECD, מר ניקולה בנוצי, על העבודה המשותפת בתהליך ההצטרפות, שהיתה ממושכת, יסודית ומאומצת

הנגיד: "החלטת ה-OECD לצרף את ישראל כמדינה חברה בארגון היא אבן דרך חשובה בהשתלבות ישראל בכלכלה הגלובלית, ומבטאת את מחויבותה של ישראל לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים". הנגיד הוסיף, כי הצטרפותה של ישראל מחזקת את ביטחון המשקיעים לגבי מעמדו של המשק הישראלי וצפויה לתרום לעידוד ההשקעות במשק.

הנגיד שיבח את הדו"חות הכלכליים שכותבים כלכלני ה-OECD, והביע תקווה כי העבודה עם ארגון ה-OECD תסייע בקידום רפורמות כלכליות בכמה תחומים בישראל, ובהם קידום מערכת החינוך בארץ, ההשתתפות בכוח העבודה, הקטנת אי השוויון הכלכלי, ואיכות הסביבה. כמו כן, התייחס הנגיד לחשיבות עבודת ה-OECD באיתור חסמים בירוקרטים, באמצעות מדד המודד את ידידות הסביבה העסקית לאנשי עסקים. הנגיד שיבח את מומחיות ה-OECD ככל הקשור לסקטור הפיננסי.

הנגיד ציין כי ישנן קרנות בחו"ל המשקיעות אך ורק במדינות ה-OECD, ולכן ההצטרפות לארגון תרחיב את אפשרויות ההשקעה באגרות חוב של מדינת ישראל ובמשק הישראלי. הנגיד ציין לשבח את שיתוף הפעולה הבין-משרדי בארץ שתרם רבות להצלחת תהליך ההצטרפות של ישראל לארגון ה-OECD.

ישראל פעילה בארגון ה-OECD במסגרת קבוצות העבודה של הארגון מאז 1994. במאי 2007 אישר כנס השרים של ה-OECD החלטה על תהליך צירופן של חמש מדינות חדשות ובהן ישראל, ומיד לאחר מכן החליטה ממשלת ישראל לאשר עקרונית את תהליך ההצטרפות כחברה בארגון. ההחלטה היום לצרף את ישראל כחברות ב-OECD, התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של ה- OECDאת המשק הישראלי, באמצעות ועדות הארגון.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני התייחס היום לצירופה של מדינת ישראל ל- OECD. עיני בירך על צעד זה והדגיש את שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במשק כגורם שתרם לצירוף ישראל ל- OECD. עיני אמר היום כי "אין ספק ששילוב הידיים של כלל הגורמים במשק וכניסה למסלול של הידברות ושיתוף פעולה ביחסי עבודה ובנושאים הכלכליים החשובים הביא לתרומה לכניסתה של ישראל ל- OECD. בשנתיים האחרונות נפגשו נציגי ההסתדרות והמעסיקים ביחד ולחוד, עם נציגי ה- OECD שהגיעו לארץ וגילו התעניינות מרובה בשיתוף הפעולה ובהסכמים שנחתמו במשק כמו למשל הסכם פנסיה חובה ועסקת החבילה".