1הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודים, עורך היום הפגנות מול משרדי הצלב האדום במוקדים מרכזיים ברחבי העולם נגד כישלונותיו של הצלב האדום בניסיונותיו לבקר את גלעד שליט ולממש את זכויותיו. בוינה צפויים משתתפי ההפגנה לכבול עצמם באזיקים למשרדי הצלב האדום

ההפגנות למען גלעד שליט תתקיימנה ביום ההכרזה הבינ"ל לזכויות אדם על מנת להעצים את ההשפעה ומתוך כוונה כי פעולה זו תביא לשינוי בהתנהלותו של הצלב האדום ולפחות תעלה את המודעות לנושא ותגרום לארגון זה לגנות בזירה הבינלאומית הפומבית את התנהלות החמאס.

ההפגנות, אשר יתקיימו בהובלת נציגי הארגון בעולם, ובחלק מן הערים בשיתוף ארגונים אחרים (כגון הדסה, ויצ"ו ובני ברית העולמיים), יתקיימו בניו יורק (בה יישאו דברים גם 3 חברי קונגרס), מילאנו (שם תתקיים גם הדלקת נר), וינה (שם המשתתפים יכבלו עצמם באזיקים ויציבו תא עם אדם כלוא בפנים שידמה את שליט), בריסל (שם ישתתפו עורכי דין יהודים ועורכי דין העוסקים בזכויות אדם), ציריך, ברלין ותל אביב.

במקביל, תתקיים גם בפאריס פעולת מחאה אך בעלת אופי אחר אשר במסגרתה יוגש מכתב עליו יחתמו ראשי הקהילה היהודית ומובילי המשפטנים בצרפת. וכן תתקיימנה פעולות מחאה בסלוניקי, אתונה וככל הנראה גם בסנטיאגו ובואנוס איירס.

בכל אחד מהמוקדים הללו המארגנים בקשר עם התקשורת ובנוסף, בכל מדינה מכתב מיוחד ("קול קורא") יוגש לתקשורת בחתימתם של נשיא הארגון-עו"ד אלקס הרטמן, המשנה לנשיא הארגון – עו"ד עירית קאהן ונציג הארגון המקומי בכל מדינה. בנוסף יוגש מכתב לנשיא הצלב האדום העולמי, באמצעות נציגי הצלב האדום במוקדים בהם ייערכו פעולות המחאה.

לדברי עו"ד אלקס הרטמן, נשיא הארגון: "בתקופה של ארבע וחצי שנים בהם מוחזק גלעד שליט בשבי, סירב ארגון החמאס לאפשר כל קשר בין גלעד והעולם שבחוץ. החמאס לא נענה לבקשות הצלב האדום להשיג גישה אל גלעד וכן לבקשות דומות של ארגוני זכויות אדם אחרים. מדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם ודיני המלחמה. אנו פונים אל מצפונו של העולם ומבקשים לא לשתוק ולהבהיר לחמאס ולתומכיו כי העולם הנאור לא מוכן לקבל רמיסה כזו של זכויות האדם הבסיסיות של גלעד".

בארץ, תתקיים ההפגנה היום בשעה 12:00, מול משרדי הצלב האדום ברחוב הירקון 185בתל אביב.

ההפגנה מעוררת התעניינות רבה לאור העובדה שההתמקדות הינה בפן ההומניטארי וצפויים להשתתף בה כמה מאות משתתפים .

במהלך ההפגנה ישאו דברים: עורכת הדין עירית קאהן לשעבר ראש המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, מר נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות היהודית ודר' מאיר רוזן, לשעבר היועץ המשפטי למשרד החוץ ושגריר ישראל בניו יורק ופאריס.