בדיון האחרון שנערך בבג"צ בעניין חוק טל, בעתירת הארגונים האזרחיים המבקשת לבטל את הפטור הניתן לבחורי ישיבות משירות בצה"ל, העלה עו"ד איתי בן חורין, המייצג את הפורום לשוויון בנטל, את הטענה כי יישום מסקנות ועדת גבאי מייתרות את הדיון בחוק טל בשל השחרור המוקדם לאברכים. בעקבות הפניה הורו השופטים על בדיקת הנושא. המדינה הודיעה בתגובה: "לא נקפיא את רפורמת הפטור משירות צבאי לתלמידי הישיבות"

איתי בן חורין מהפורום לשוויון בנטל אומר בתגובה כי "האבסורד הממשלתי הוא בלתי נתפס. נראה שהפרקליטות עובדת במשרה במלאה אצל המפלגות החרדיות, במקום לייצג את הצדק ואת טובת כלל עם ישראל. מה בוער לשחרר עוד אלפי חרדים? אי אפשר לחכות לפחות לפסיקת בג"צ?".

מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב אומר ש"אין גבול לעזות הפנים ולציניות של הממשלה. בעוד בג"ץ דן באפשרות לבטל את חוק טל המקורי, מבקשת הממשלה לקדם 'רפורמה' שתחמיר בהרבה את המצב. לא מדובר ברפורמת גיוס כפי שמנסה הממשלה להציג אלא ברפורמה של מיסוד ההשתמטות והאפליה בין דם לדם. אם לערך השוויון יש משמעות עדיין בישראל, חסד יעשה בג"ץ עם הממשלה אם יוציא צו ביניים אשר ימנע ממנה לפגוע בכלל הציבור בשל אינטרסים פוליטיים וקניית קולות. עצוב שבמציאות הפוליטית הישראלית רק בית המשפט יכול לשחרר את הממשלה מכניעה נמשכת לסחטנות החרדית, בניגוד לרצון הציבור ולערכי הדמוקרטיה".