המוהל והאבא נטשו, הברית המשיכה. סכסוך גירושין בין בני זוג התפתח לכדי תביעת נזיקין מצד האב שגילה במעמד הברית כי הסנדק הוא לא אחר מאשר עורך דינה של אשתו. האב והמוהל נטשו את הברית, אך האם ועורך דינה הזמינו מוהל אחר, שביצע את הברית למרות אי הסכמת האב. עו"ד אילן יעקובוביץ' המייצג את האב: בתיק זה נעשתה רשלנות, תקיפה של הרך הנולד והפרת כללי האתיקה מצד האשה ועורך דינה.

כלים

עו"ד אילן יעקובוביץ' ממשרד עו"ד ובר יעקובוביץ פדר, המייצג אב שבמהלך תהליך גירושין נולד לו ולאשתו בן זכר, הגיש הלבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון כתב תביעת נזיקין כנגד אם התינוק ועורך דינה, בשל הצעדים שנקטו במהלך הברית, במסגרתם שמש עורך הדין כסנדקו של התינוק בברית המילה בניגוד לרצונו של האב.

הסיפור החל יום לפני ברית המילה המיועדת, כאשר עורך הדין, המייצג את האם, פנה טלפונית לעו"ד אילן יעקובוביץ', המייצג את האב, וביקש ממנו לסכם כי שניהם יפעלו להרגעת הרוחות ולמניעת פרובוקציות בברית המילה שתוכננה למחרת. עו"ד יעקובוביץ' הסכים לבקשה הלא שגרתית ושוחח עם האב, שהגיע לשם למחרת, והופתע לגלות שהסנדק המיועד הוא אותו עו"ד המייצג את אשתו במשפט כנגדו.

האב הביע את התנגדותו באוזני אשתו ועורך דינה אך לא רק שדבריו נפלו על אוזניים ערלות, הוא אף זכה לאיום בסילוק מהמקום בחסות צו הרחקה שהוציא הסנדק המיועד ולאיום כי העדר הסכמה מצידו של הבעל לקיום הברית פירושה הפרת מילתו להתנהגות נאותה באירוע. על אף שהמוהל שיועד לברית אמר לאב כי לא יקיים את הברית ללא הסכמתו ונוכחותו ונטש את המקום, טקס הברית נערך בכל זאת, על ידי מוהל אחר שהוזמן למקום ללא ידיעת האב וללא הסכמתו. אמו של האב שנכחה באירוע והזדעזעה ממהלך העניינים, לקתה בליבה והובהלה יומיים לאחר הברית לבית חולים לשם צנתור.

בכתב התביעה פנה עו"ד יעקובוביץ' לביהמ"ש וקרא לו לשרטט את גבול הטעם הטוב בסכסוכי גירושין: "תביעה זו הינה הזדמנות בידי כב' בית המשפט לשלוח מסר לקהילת המתדיינים בענייני המשפחה ועורכי דינם, כי לא הכל הפקר ולא הכל מותר, אפילו במסגרת מאבק משפטי בנושאי המשפחה ואפילו הסכסוך הינו רווי יצרים ורגשות סוערים. למרות הדינמיקה של הסכסוך המאפיינת הליכים בענייני המעמד האישי ולמרות הסיטואציה הלעומתית, בכל זאת יש גבול למה שמותר לצד לעשות וקל וחומר שיש גם יש גבול לאשר מותר לעורך דין לעשות, כלפי הצד שכנגד."