ד"ר גבי אביטל, לשעבר המדען הראשי במשרד החינוך שפוטר בדיוק לפני שנה בלחץ אנשי שמאל, בראיון חסר תקדים נגד חברי סגל באקדמיה בישראל. בראיון שנתן ד"ר גבי אביטל לביטאון הימין ארץ ישראל שלנו, המופץ בסוף השבוע במאה אלף עותקים, אומר גבי אביטל המכהן כיום כיו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, "יש חברי סגל באקדמיה העושים מעשים חמורים הגובלים בבגידה, ומשמשים גַיִס חמישי של ממש, וכל זה במימון מדינת ישראל"

"ישנם חברי סגל לא מעטים החותמים על עצומות שונות, וזה בסדר; אולם כאשר הקריאה לחרם במסווה של 'להציל את ישראל מעצמה' במקרה הקל, זה ניצול ציני של מעמד בתשלום של המדינה.

יש חברי סגל באקדמיה העושים מעשים חמורים הגובלים בבגידה, ומשמשים גַיִס חמישי של ממש, וכל זה במימון מדינת ישראל, ומצד שני הם פוגעים בחבריהם לסגל. אני קורא להקים בדחיפות ועדה ציבורית שתבחן מן היסוד מהו חופש אקדמי, מתי מותר לחסות בצלו ומתי לא.

"לא ייתכן שמדינת ישראל תממן חברי סגל שחלקם מזדהים עם אש"ף והחמאס, ממומנים מקרנות של אויבי ישראל וחוסים בצל האקדמיה. מדובר בטרור אקדמי לכל דבר. אני רוצה שוועדה ציבורית תבחן לעומק מה מתרחש כאן תחת המותג 'אקדמיה'".

גבי אביטל גם תוקף את מערכת החינוך מתקופות השמאל "לא חינכו את הילדים לאהבת הארץ. יולי תמיר הכניסה את ה'נכּבה' ללימודי החינוך. לדעתי, ראוי וצריך ללמד את שיריו של מחמוד דרוויש, מה הפלשתינים אומרים עלינו ואת התרבות הערבית. זאת כדי שתלמידים במערכת החינוך יידעו עם מי יש לנו עסק.

"הבעיה שהשמאל הכניס ללימודי החינוך את האשליה כאילו השלום הוא ערך עליון בפני עצמו, ולא משנה שיש לנו אויב שחותר תחת הקיום שלנו ומעוניין להשמיד אותנו פיזית. זה נמשך לאורך שנים, מאז 1992 – מאז שמרצ קיבלה את משרד החינוך. המגמה שנקבעה במערכת החינוך הייתה להציג את האויב כאילו הוא אינו אויב וכמעט בעל זכות שווה לשלנו.

גבי אביטל טוען שבית המשפט העליון הוא שמאלני בגלל הקשר בין האקדמיה לבית המשפט:

"הקשר עם האקדמיה במקרה של בית המשפט העליון הוא סבוך ומתנהל בשיטת 'חבר מביא חבר'. רובם החברים היו מהאוניברסיטה העברית, ובעלי דעות שמאלניות קיצוניות ביותר. יש משפטנים מעולים מן הצד הימני שגם נמצאים באקדמיה, אבל הדרך לעליון חסומה בפניהם בשל דעותיהם. הגיע הזמן לחוקק חוקים שישנו את העיוות הבלתי נסבל שמתרחש בבית המשפט העליון".