הצעת החוק של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' ושל יו"ר סיעת העבודה, יצחק הרצוג,   הקוראת לקצר את תקופת הצינון לבכירי מערכת הביטחון הפורשים במהלכה נאסר עליהם להיבחר לכנסת, הועלתה היום לקריאה טרומית ונדחתה. המשמעות: גבי אשכנזי ומאיר דגן לא יוכלו להיבחר לכנסת הבאה

הצעת החוק של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' ושל יו"ר סיעת העבודה, יצחק הרצוג, הועלתה היום לקריאה טרומית ונדחתה. ח"כ הרצוג אמר במליאה: "על מפקדים בכירים הושתה גזרה. הוחל עליהם צינון דרקוני של למעלה משלוש שנים. המחוקק קבע שראש המוסד, ראש השב"כ, אלופים בצה"ל ובמשטרה לא יכולים להצטרף למערכת הפוליטית למשך שלוש שנים, שהיא תקופה בלתי סבירה, אבל למבקר המדינה, נגיד בנק ישראל או אנשי תקשורת, שקובעים גורלות יותר מכל גנרל בצבא יש צינון של מאה ימים בלבד."

"הצביעות היא שעל שר הבטחון וממלא מקום ראש הממשלה לא הושת צינון של שלוש שנים. עכשיו, מטעמים פוליטיים המהלך אושר. הצעת החוק נועדה לאפשר לאנשים המעורים והמוערכים בהוויה הישראלית להתמודד במערכת הפרטית. אלו אנשים ששרתו אותנו ימים ולילות."

"מטעמים של צדק חברתי בסיסי, יש לאפשר לאדם ששירת את המדינה והיה בשדה הקרב לבוא לידי ביטוי במערכת הפוליטית. הצורך בתקופת צינון מובן. אבל למה שלוש שנים? הציבור הוא זה שצריך לקבוע אם הוא רוצה את אותם מפקדים כאן ולא מי שרואה לנגד עיניו שיקול כזה או אחר". אמר הרצוג.