מנדי ספדי, מנהל לשכת ודובר סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, ח"כ איוב קרא, בהרצאה בשוהם: "הדרוזים הם שמורת טבע במדינת ישראל. המקום היחיד שיש בו עדיין ציונות זה אצל הדרוזים. הגלגולים הגנטיים מחזירים את הדרוזים לעם היהודי." לדבריו, 73.6% מהדרוזים תושבי רמת הגולן לא רוצים לחיות בסוריה

כלים

מנדי ספדי, דרוזי תושב רמת הגולן לשעבר, מנהל לשכה ודובר סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, הרצה בפני גמלאי שהם בנושא – חיי הדרוזים בישראל, הקשר בין הדרוזים במדינת ישראל והקשר בין הדרוזים והעם היהודי. וכן התייחס לנושאים אקטואליים במדינה.

ספדי, תושב שכונת גני אביב בלוד, פעיל ציבורית רבות למען הקהילה גם בעיר מגוריו, ריתק את המשתתפים והדהים אותם עם אהבתו למדינת ישראל ולעם היהודי.

"אני היום כדרוזי וצאצא של יתרו קורא לכם, שמרו על מדינת ישראל" אמר ספדי. "הדרוזים הם שמורת טבע במדינת ישראל. המקום היחיד שיש בו עדיין ציונות זה אצל הדרוזים. הגלגולים הגנטיים מחזירים את הדרוזים לעם היהודי. הדרוזים הולכים עם המוטו- אם גברה האומה עליכם לכו אחריה אבל אל תוותרו על העקרונות. אמרתי בראיון משותף עם ח"כ אחמד טיבי – במדינת ישראל ערבי יכול לאמר מה הוא חושב. במדינות ערב אי אפשר לאמר מה חושבים".

ספדי הרחיב בנושא המנהגים הדרוזים, כמו גלגול נשמות והמחיש את דבריו בסיפורים מצמררים ממשפחתו, איך ילדה קטנה הובילה את הוריה לבית שלא הכירו כלל, ניגשה לחדר ובחרה סיכה שטענה כי שייכת לה. עוד הוסיף כי, אחיו נהרג במלחמת יום הכיפורים והמשפחה מאמינה בגלגול נשמות.

מנדי ספדי נשאל שאלות, המשתתפים גילו עניין בעיקר בנושא גירושין ונידוי מהחברה הדרוזית, מנהגים, גיוס לצה"ל –ספדי השיב כי 94.6% מהדרוזים משרתים בצה"ל. כמו כן, ציין כי בעדה הדרוזית הכבוד נמדד כשהמשפחה גדולה, "כאשר סגן השר איוב קרא התמודד לכנסת, כולם צחקו עליו. למה מי אתה? 2.5 בתים. אנחנו מנסים לשנות תפיסה שבעלי תפקידים ייבחרו בכלל כישוריהם ולא בגלל בני משפחתם".

ההרצאה התקיימה בבית הגמלאי בשהם, בשיתוף קהילה תומכת חבל מודיעין שהם וחברי מועדון גמלאי שהם שאירחו את הגמלאים.