ח"כ אייכלר (יהדות התורה) הגיב על ביטול חוק טל ע"י בג"צ בראיון לרדיו 'קול חי': "אין חוקה במדינת ישראל, אני כופר בזכות של בג"צ לקבוע מה חוקתי ומה לא חוקתי". חה"כ הרב חיים אמסלם טוען לעומתו: "גם אם מי שמתיימרים להיות מנהיגי הציבור החרדי יתנגדו בקול, אני יודע שרוב הציבור החרדי מבין זאת ורוצה בכך"

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' עם נעם זיגמן על ביטול חוק טל ואמר "מה זה לא חוקתי? אין חוקה במדינת ישראל וזאת פיקציה לדבר על חוקתי או לא חוקתי, זה שקר מוסכם ואני כופר בעיקר הזכות של הבג"צ לקבוע מה חוקתי ומה לא חוקתי."

"הם אנשים שלא נבחרו על ידי הציבור, הם מונו ממינוים פוליטים, כל השופטים בכל הדרגות נמנים על ידי וועדה יש רק פרלמנט אחד שנבחר על ידי הציבור והוא יכול לקבוע מה חוקי ומה לא חוקי" אמר אייכלר.

בתגובה לביטול חוק טל ע"י בג"צ אמר חה"כ הרב חיים אמסלם (סיעת עם שלם): "בג"צ אישר היום את מה שכולם הבינו כבר מזמן. יש לקבוע, בהסכמה רחבה ככל הניתן, חוק חדש שיבטיח נשיאה משותפת בנטל.

גם אם מי שמתיימרים להיות מנהיגי הציבור החרדי יתנגדו בקול, אני יודע שרוב הציבור החרדי מבין זאת ורוצה בכך. אפשר וצריך להגיע להסכמה בעניין מתוך התחשבות הדדית, הכרה בחיוניותו של עולם התורה ושל נחיצות השירות הצבאי והאזרחי."

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת הערב בנושא הכרעת בג"צ בנושא חוק טל:  "בג"צ היה חייב לפסוק כפי שפסק נוכח גרירת הרגליים של הממשלה בכל הנוגע לישום החוק. עם חקיקתו הבטיח החוק בשורה אמיתית לסולידריות ולשותפות בעול של כל אזרחי המדינה, אך התקווה נכזבה. טוב שבג"צ כופה על הממשלה לחוקק חוק חדש ורלוונטי. בכוונת מפלגת העבודה להוביל מהלך של הידברות בין כל סיעות הבית כדי לחוקק חוק אמיץ ובר ישום"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב מברך על החלטת בג"צ כי חוק טל אינו חוקתי ואין להאריך את תוקפו. "אמנם באחור רב, אך סוף סוף בג"צ עושה את מה שהפוליטיקאים סרבו לעשות, מיישם את עיקרון השוויון ומורה לשים קץ לאפליה בין דם לדם".

רגב קרא לממשלה ולכנסת "ליישם את פסיקת בג"צ במלואה ולא לנסות תרגילים עוקפי בג"צ. כפי שקבע בג"צ, על הממשלה להעביר הצעת חוק שתבטיח גיוס של רוב תלמידי הישיבות ולא תעניק להם את זכות הבחירה. כל ניסיון להעביר גרסה חדשה של חוק טל שתנציח את ההשתמטות החרדית מנשיאה בנטל הבטחון - עתיד להיענש על ידי הבוחר בקלפי".