salt_room_for_kids רשת דרך המלח מתרחבת למגזר החרדי ופותחת בבית"ר עילית את הסניף ה-16 שלה בהשקעה של כ-200 אלף ש"ח. תוך חצי שנה מתעתדת הרשת לפתוח סניף נוסף למגזר החרדי בבית שמש.

כלים

ברוך בקר, מייסד חדרי המלח בישראל, מסר כי ההחלטה להרחיב את הרשת בכלל ולחדור למגזר החרדי בפרט, נולדה בעקבות העלייה החדה בתחלואת ילדים עם בעיות בדרכי הנשימה (בעיקר אסטמה) לצד הפופולאריות הרבה לה זוכים לאחרונה חדרי מלח , תהליך אשר הביא עמו צורך להפוך את הטיפול לנגיש ולזמין יותר בקרב האוכלוסייה הדתית-חרדית ובאזורי הפריפריה.

"עם פתיחת חדר המלח הראשון בחיפה לפני כעשור, המודעות לטיפול הייתה כמעט אפסית, ולמרות שצמיחת העסק הייתה יחסית איטית, כיום רבים מכירים את חדרי המלח ואת השפעתם החיובית על דרכי הנשימה. ולראיה, השנה רשמנו עליית שיא של כ-35% בביקוש לטיפולים, ולכן פעלנו להרחבת מספר הסניפים, ולהכשרת והסמכת מטפלים נוספים. כעת מטרתנו העסקית הינה העמקת המודעות ל"דרך המלח" בקרב קופות החולים, ואנו בעיצומה של סלילת הדרך - לא מכבר נחתם הסכם שיתוף פעולה ראשון עם "הכללית"." אומר בקר.

חדרי מלח הם חדרים טבעיים ונקיים מאלרגנים, הבנויים מלבני מלח שנחצבו ממכרות מלח ממעבה האדמה באירופה, ומנצלים את תכונות המרפא עתיקות היומין של המלח לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה (חולי סיסטיק פיברוזיס (מקבלים טיפולים חינם לכל החיים), חולי אסטמה, ברונכיטיס, נזלת כרונית, נפגעי זיהום אויר ועישון). במהלך הטיפול שוהה המטופל בחדר מלח סגור, כאשר הסביבה המלחית משפיעה על ניקוי דרכי הנשימה. במזרח אירופה הטיפול בחדרי מלח (ספלאותרפיה) מוכר כרפואה קונבנציונלית, ובארץ מהווה חלק מהרפואה המשלימה.

הסניף החדש משתרע על שטח של 40 מ"ר שהושכרו מחברת חיים זקן במחיר 140 שק לי ם למטר (כולל דמי ניהול), בעסקה לשנה אחת עם אופציה ל-4 שנים נוספות.. "דרך המלח" היא רשת ארצית של חדרי מלח לטיפול טבעי בבעיות נשימה, הנכנסת לראשונה למגזר החרדי. מתחם חדרי המלח ממוקם בקניון חיים זקן החדש, בו ניתן למצוא גם קופות חולים וחנויות מסחריות. באירוע חגיגי במעמד ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, אשר נשא את ברכתו וקבע את המזוזה במקום.

לרשת דרך המלח סניפים בצפון הארץ (חיפה, גבעת עדה, בוסתן הג לי ל,רם-און), במרכז הארץ (הכפר הירוק, ראשל"צ, פתח-תקווה, רעננה, ירוש לי ם, מודיעין, נתניה) ובדרום הארץ (באר-שבע, אילת, יד מרדכי, נווה מבטח).