ירוחם תגדל בכ-50% בעקבות שתי תוכניות חדשות של רשות מקרקעי ישראל לתוספת של כ-1677 יח"ד. התוכנית הראשונה מונה כ-1000 יח"ד אושרה לפני כחודש וכעת הוד"ל אישרה תוכנית חדשה של 677 יח"ד נוספות.

הועדה לדיור לאומי במחוז הדרום, החליטה להפקיד את תכנית רשות מקרקעי ישראל לשכונה חדשה בירוחם.

התכנית בשטח של כ- 740 דונם מונה כ- 677 יח"ד:

· 444 יחידות בבניה רוויה,שמתוכן 130 דירות קטנות לדיור בר השגה

· 233 יחידות צמודות קרקע- מגרשי בנה ביתך.

· 275 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים וכ-135 דונם של פארק מרכזי

· שכונה זו משתלבת במערך הבינוי החדש של העיר בהתאם לתכנית המתאר החדשה.

מטרת התכנית למשוך אוכלוסייה איכותית לירוחם, תוך ניצול ההזדמנות של מעבר עיר הבה"דים לדרום באמצעות בניית שכונת איכות חיים גבוהה.

השכונה החדשה תהיה מוקפת בשטחים ירוקים פתוחים, המשולבים בפארק טיילת לאורך נחל שועלים, המהווה אזור בעל איכויות נופיות גבוהות.

מנהל אגף תכנון ופיתוח במינהל, רפי אלמליח, אמר:

"ירוחם מהווה בשנים האחרונות מוקד משיכה לאוכלוסיות מגוונות והביקוש למגרשי מגורים, בעיקר צמודי קרקע גדל באופן משמעותי. הרשות נערכת מחד לקידום תכניות גדולות בהיקפים של 1600 יח"ד בתמהיל מגוון בדרומה של ירוחם, ובקידום תכניות לשיפור פני העיר והתחדשותה מאידך, זאת על ידי שדרוג תשתיות בשכונות הוותיקות, על ידי קידום בנייה חדשה בשטחים פנויים במרקם הקיים והוספת מוסדות ציבור."

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר:

"אנו ערים למיקומה המשמעותי של ירוחם במטרופולין וביכולתה למשוך אוכלוסיות חזקות עם המעבר לעיר הבה"דים שיגבירו את קצב הצמיחה ותנופת הפיתוח בעיר הדרומית ונעשה כל שנוכל לסייע לירוחם לממש את הפוטנציאל הטמון בה".