הברקה קריסטלית היא תהליך של ביצוע פוליש קריסטלי לרצפות, בסופו הרצפות נראות שלמות, חדשות ונוצצות. הברקה מסוג זה שומרת על הרצפות לאורך שנים, ומאפשרת חיסכון אל מול כל שיטת פוליש חלופית. קיימות 3 שיטות לביצוע פוליש, כאשר הפוליש הקריסטלי הוא המומלץ ביותר. שיטות אחרות הן פוליש ווקס ופוליש אקרילי.

כלים

מתי מתאים לבצע הברקה קריסטלית

הברקת הרצפה באמצעות פוליש קריסטל מתאימה במגוון מצבים. אם עברתם לדירה שאינה חדשה, ומצב הרצפות שם לא מיטבי, מומלץ לשקול ביצוע הברקה קריסטלית. סיטואציה אחרת היא במצב בו החלטתם לעשות שיפוץ בבית, אשר אינו כולל במסגרתו החלפה של הריצוף. פעמים רבות בשיפוץ מסתיים אך הבית נשאר מלוכלך, והרצפות בלויות ומוכתמות מהשיפוץ הברקה מהסוג הקריסטלי תוכל להביא את הרצפה הישנה למצב של חדישה, ולשמור ולהגן על הרצפה למשך שנים רבות. יש להתייעץ עם איש מקצוע לפני מריחת כל חומר פוליש על הרצפות, על מנת לוודא שהחומר הנבחר אכן מתאים. מרצפות מסוג גרניט פורצלן וקרמיקה אינם מתאימות לביצוע פוליש.

כיצד מתבצע התהליך

לאחר אבחון של איש המקצוע, וקבלת החלטה כי אכן סוג המרצפות ומצבן הנוכחי מתאים לצורך ביצוע הבקרה קריסטלית, נדרש שלב פינוי הרצפה מכל החפצים, וניקיון בסיסי שלה. על רצפה מאוד מלוכלכת ומלאת אבק ושאריות לכלוך גדולות לא ניתן לבצע פוליש בצורה יעילה. הפוליש עצמו מתבצע באמצעות שימוש בחומרי פוליש קריסטלי מקצועיים ובסיוע של מכונת פוליש מקצועית. בין השלבים יש צורך להמתין, ולכן ביצוע הפוליש יכול לקחת יותר מיום אחד. מומלץ לבדוק מראש מול הספק כמה זמן הוא מעריך שהתהליך ייקח, ולהיערך בהתאם.

כמה עולה הברקה קריסטלית

עלות של ההברקה הקריסטלית שונה בין ספק לספק, ותלויה גם ברמת המקצועיות. כמחיר ממוצע ניתן להגדיר טווח של 20-30 ₪ למטר. באם ההברקה תבוצע בתוספת לשירות ניקיון מקצועי, עלות שירות ניקיון יהיה בטווח מחירים של 1500-2000 ₪ לדירה, תלוי בכמות החדרים וגודל הדירה. סוגי הפוליש האחרים, פוליש ווקס ופוליש אקרילי זולים יותר, אך גם עמידות החומר פחות טובה, ולכן יש צורך לחדש את הפוליש לעיתים קרובות.

הברקה מקצועית

על מנת שתהיו מרוצים מהתוצאה, מומלץ לפנות אך ורק לאנשי מקצוע מוכרים ומנוסים בתחום. לפני שאתם מסכמים עם בעל המקצוע כי ייתן לכם שירות של הברקה קריסטלית, חשוב שיגיע ויוודא כי אכן הרצפה שבדירה או בעסק שלכם מתאימה לפעולה זו. בדקו כמה שנות ניסיון יש לו בתחום, והאם קיימים ממליצים. נסו לעשות משא ומתן על המחיר, אך אל תתפתו ללכת בצורה עיוורת אחרי ספקים המציעים מחיר זול באופן חשוד. לרוב כאשר בוחרים את הספק הזול ביותר, מתאכזבים בסוף מהתוצאה.

ביצוע הברקה מהסוג הקריסטלי באופן מקצועי, יבטיח לכם רצפה מחודש בעלות מינימאלית.