כלים

בראיון למגזין התרבות 'מוצש' שיתפרסם ביום שישי הקרוב מתייחס האלוף לשעבר אלעזר שטרן לעניין שירת נשים בצה"ל ואומר "מי שלא רוצה לשמוע שירת נשים, שישים אטמים"

האלוף במיל' אלעזר שטרן התייחס לפולמוס שירת הנשים בצה"ל שעלה לאחרונה לכותרות ובראיון למגזין 'מוצש' הוא מפנה אצבע ביקורתית כלפי ציבור הכיפות הסרוגות "טוב יעשו הרבנים אם יאמרו שעל שירת נשים לא מסרבים פקודה".

בנוגע לסוגיה ההלכתית ולעובדה כי יש דתיים שמבחינתם שירת נשים היא בעיה חמורה אומר שטרן "גדלנו בישיבות. אני לא זוכר שהתעסקו בדברים כאלה. אותי לא לימדו את זה. הקיצור שולחן ערוך מתחיל ב"התגבר", ואם הדתיים צריכים להתגבר על משהו - שיתגברו. שלא יסחבו את כולם למקומות שבהם בגלל הציבור הדתי לא יהיו בנות בלהקות צבאיות. בסופו של דבר מה שיקרה זה לא רק שנאה כלפי הדתיים אלא שנאה כלפי היהדות, ואנחנו רוצים שגם מי שאומר שאין אלוהים יהיה יהודי גאה. אנחנו לא נרוויח שום דבר מזה שאנשים יגידו שהם לא רוצים להיות יהודים. אין רווח מזה לא כחברה ולא כמדינה".

שטרן חושש שישנו עיסוק מוגבר בנושא הצניעות, מה שמגביר יותר את ההלכות בנושא וגם את מספר הרבנים שעוסקים בנושא. "אנחנו כל הזמן רואים שצריך יותר עורכי דין כי ממציאים יותר חוקים. גם עם רבנים זה אותו דבר. צריך כל הזמן יותר רבנים כי ממציאים יותר הלכות וזה מגיע לאבסורד כמו שאלות האם מותר לאבא ללכת למסיבת סידור של ילדה בכיתה ב' והאם מותר לאבא לחתל את הבת שלו. בסוף מישהו מהצד יחשוב שאנחנו מגדלים סוטים".

לדברי שטרן העיסוק המוגבר בצניעות מגיע למחוזות האבסורד "יכול להיות שלפי אותם מחמירים זה פחות צנוע מאשר זמרת ששרה ממרחק של חמישים מטר. אני לא מבין לאן רוצים ללכת".

לדעת שטרן החיילים הדתיים מותחים את הגבולות למקומות לא נכונים. "צריכים להיות יותר חכמים. הצבא היום מתעסק בזהות יהודית פי אלף יותר ממה שהתעסק בעבר". "ההחמרה בענייני הצניעות", אומר שטרן ומכוון לרבנים, "פוגעת בסופו של דבר בציונות הדתית עצמה. אני מקבל תגובות מהורים שאומרים שהם לא רוצים להיות חלק מיהדות כזאת. אי אפשר ללכת למסיבת סידור בכיתה ב' ואי אפשר לשמוע חווה אלברשטיין בשביעית. ריבונו של עולם, לאיפה אנחנו הולכים?"