_______________icc__

האלוף במיל' אורן שחור – נשיא ICC ישראל: "הנושא הפלסטיני קיומי וחשוב עבורנו לא פחות מהאיום האירני. הסוגיה הפלסטינית נדחקה בגלל הסוגיה האירנית אבל הנושא הפלסטיני חשוב לקיומנו לא פחות מהנושא האירני לטווח הארוך"

המועדון המסחרי והתעשייתי אירח אמש את האלוף במילואים אורן שחור- נשיא ICC ישראל ואנשי עסקים בכירים מהרשות הפלסטינית לדיון והרצאה בנושא מערכות הכלכליות בין ישראל והפלסטינים.

האלוף במיל' אורן שחור – נשיא ICC ישראל: "הנושא הפלסטיני קיומי וחשוב עבורנו לא פחות מהאיום האירני. הסוגיה הפלסטינית נדחקה בגלל הסוגיה האירנית אבל הנושא הפלסטיני חשוב לקיומנו לא פחות מהנושא האירני לטווח הארוך.

מתוך התבוננות היסטורית וקיומית אנחנו הישראלים צריכים להבין שפתרון לסוגיה הפלסטינית זה לא דבר שכדאי לדחות ואין כמו פתרון הפשרה של שתי מדינות לשני עמים. הפלסטינים בני אדם כמונו שרוצים לחיות ולחיות טוב. אני מקווה שהמצב ישתנה כי כרגע המצב רגיש מאד".

לדברי האלוף במיל' אורן שחור, התפיסה של ביטחון לאומי לישראל, שתי מדינות לשני עמים היא לא רק נכונה אלא קיומית עבור הישראלים. "דמוגרפית אוכלוסייה של 3-4 מיליון פלסטינים מול 7 מיליון ישראלים מהם כ-1 מיליון ערבים פלסטינים מחייבת שמדינת ישראל תהיה עם רוב דמוקרטי יהודי ישראלי".

מר סמיר חולילה – מנכ"ל Pedico (חברת האחזקות הכלכלית המובילה ברשות הפלסטינית):"אתמול צוין יום הנכבה, כל צד נותן ליום זה משמעות אחרת. מה שחשוב זה הסבלנות וההקשבה לדאגות של הצד השני. ההבנה הזו חשובה לא רק בין שני העמים אלא גם בין שלוש הדתות.

הכיבוש ארוך מידי ואף אחד מהמנהיגים לא העריך שזה יימשך כל כך הרבה זמן. אנחנו לא אותם פלסטינים מ-67 עברנו שינוי מאז ועד היום. אנחנו רוצים לחיות ביחד בחברות ובשלום".

מר מוניב אל מסרי, ממובילי הכלכלה הפלסטינית (בין השאר בעל זיכיון קוקה קולה ברשות הפלסטינית):"אנחנו רוצים לגור ביחד בשלום ואין שום סיבה שזה לא יקרה כי אנחנו מאותה המשפחה ומאותו האב- אברהם. אני בן 77, מזה 43 שנים שאני פועל למען השלום כי אני מאמין שהשלום מקדם את העסקים ואת החברות. יש לנו עוד הרבה דברים טובים לעשות ביחד, בין השאר עסקים טובים וזה יתאפשר אם נצליח לבנות אמון בין שני הצדדים".

"מצאתי באורן שחור פרנטר אמיתי שמבין ומקשיב, והמוסד לבוררות עסקית שהקמנו ביחד – JAC יוביל להצלחה כלכלית לכולנו".

אודות ICC ישראל ICC ישראל הוקמה לפני כ-50 שנה כגוף עצמאי בלתי תלוי אשר ממוקם במשרדי לשכת המסחר תל-אביב. הנהלה מורכבת מכ- 20 אנשי אקדמיה ועסקים אשר מתכנסים מספר פעמים בשנה על מנת לדון במדיניות ופעילות ICC.ICC ישראל מובילה 9 ועדות מקצועיות הפועלות בנושאים שונים כגון איכות הסביבה, בנקאות, תובלה, תקשורת, סחר ובוררות עסקית . הועדות המורכבות מאנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים, לוקחות חלק בפגישות הנערכות בארץ וברחבי העולם, במטרה לקדם את אינטרסים של המגזר העסקי בישראל.

אודות המועדון המסחרי-תעשייתיהמועדון המסחרי-תעשייתי - מועדון העסקים של ישראל מאז 1938.מהווה מקום מפגש לאנשי עסקים, תעשיינים, אנשי מסחר, בנקאים, מנכל"ים בכירים ואנשי מקצועות חופשיים מהשורה הראשונה. המועדון מהווה הזדמנות לפיתוח וביסוס קשרים עסקיים בין החברים בעלי מקצועות שונים ועם אנשי מפתח במשק הישראלי. כמו-כן המועדון הינו מקום למפגשים בלתי אמצעיים עם אישים בולטים, עם מובילי דעת קהל ומעצבי מדיניות.

(בתמונה - אורן שחור, מוניב אל מסרי, יעקב ארטל מהנהלת המועדון המסחרי והתעשייתי וברוך מזור מזכ"ל icc ישראל)

צילום התמונות המצורפות - טל ארטל.