מסתבר שאפילו הודאה בשימוש בסם במהלך חקירת מצ"ח, עדיין איננה מהווה בסיס מספיק להרשעה.  כתב אישום שהוגש כנגד חייל בחיל האוויר, אשר הודה בחקירתו במצ"ח בשימוש בסם מסוכן מסוג חשיש, בנסיבות אזרחיות, בוטל ע"י בית הדין הצבאי ביפו מחמת היעדר ראיות, ולמרות הודאה שמסר החייל בעת חקירתו במצ"ח.

לאור הודאתו בחקירת מצ"ח, הגישה הפרקליטות  כתב אישום כנגד החייל, וכן ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים. בא כוחו של החייל, עו"ד נדב גרוס ממשרד עו"ד אילן כץ, ביקש מבית הדין הצבאי ביפו לדחות את בקשת התביעה מטעמים ראייתיים, והוסיף וטען כי מעצר עד תום ההליכים, במקרה בן מדובר בשני שימושים בלבד, בנסיבות אזרחיות, הינו בגדר החלטה מרחיקת לכת שאינה תואמת את חומרת העבירה המיוחסת לחייל. בית הדין הצבאי קיבל את עמדת הסנגור ושחרר את הנאשם ממעצר.

בהמשך פנה עו"ד גרוס אל הפרקליטות בבקשה לביטול כתב האישום, ולאחר דין ודברים החליטו גורמי הפרקליטות לבטל את כתב האישום, מחמת פגמים בחומר הראיות והיעדר תמיכה להודאת החייל. כתב האישום בוטל והתיק נסגר ללא כל עונש או רישום לחייל .

עו"ד גרוס: "הגם שמומלץ להיעזר בעו"ד צבאי מייד עם המעצר, הרי שברור כי כל נחקר עשוי תחת החקירה להגיד דברים שיפלילו אותו ולכן גם אם נחקר הודה  בחקירה באישומים שנגדו, עדיין אין זה בהכרח סוף פסוק. במקרה זה חומר הראיות  כמו גם ההודאה עצמה לא סיפקו בסיס להגשת כתב אישום ואני שמח שגם הפרקליטות השכילה להבין זאת".

כלים