חברי הכנסת מירי רגב וזאב אלקין (ליכוד) יגישו מחר הצעה דחופה לסדר ובה דרישה להפקיע סמכויות אישורי הבניה באיו"ש מידי שר הביטחון, אהוד ברק

מחר יעלו ח"כ מירי רגב וזאב אלקין מהליכוד הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת,  שעניינה הפקעת סמכויות אישורי הבנייה ביו"ש מידי שר הביטחון.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי פנה באחרונה לחברי הכנסת זאב אלקין ומירי רגב והעלה בפניהם את המצוקה הקשה של אפרת בתחום הדיור. רביבי הסביר כי ההקפאה בעצם ממשיכה בפועל. למרות שאפרת נמצאת בתוך גושי ההתיישבות היא מוקפאת כבר למעלה משמונה שנים בהן לא יצא אף מכרז חדש. רביבי סיפר לחכ"ים כי בשנים האחרונות השקיעה ממשלת ישראל כ-30 מליון ₪ בפיתוח גבעת הזית אולם למרות ההשקעה האדירה לא הוצוא אף מכרז למאות היחידות לשיווק ובנייה.

"בגלל שמשרד הביטחון לא מאשר את השיווק נוצר מצב שהמדינה לא יכולה לקבל חזרה את ההשקעה העצומה שנעשתה בשטחה וכל תהליך השיווק לקרקעות ובניית יחידות דיור חדשות נתקעים בגלל מדיניות ההקפאה של ברק הפועל בניגוד למדיניות הממשלה", אמר רביבי.

בעקבות הפנייה כאמור, יעלו חברי הכנסת אלקין ורגב את ההצעה להפקיע מידי שר הביטחון את הסמכות לאישורי בנייה בבנייה העירונית ביו"ש.