תשאלו את הנוסע המתמיד הישראלי, זה שחי באוויר ומדקלם על פה את מילות השיר המיתולוגי של שלמה ארצי. אחרי יותר משעה טיסה הוא מתחיל לזוז באי נוחות בכיסא, למתוח את הרגליים ואת עצמו. חוסר שקט בולט מתחיל לתת בו את אותותיו והוא רוצה כבר למצוא את עצמו על אדמה מוצקה ולא יעזרו אפילו עגלות הדיוטי פרי עם הוויסקי והקוניאק, האפטר שייב והשוקולדים המשובחים.

כלים

טיסות ארוכות זה טוב בעיקר לאנשי עסקים במחלקות ראשונות. הישראלים אוהבים את החופשות שלהם קרוב לבית ואם אפשר, אז קפריסין.

מה יש בה, או בעצם בו, באי הקטן כזרת קפריסין שהופך אותו אהוב כל כך על התייר הישראלי הממוצע ?

מדוע דווקא קפריסין הפכה ליעד מבוקש שמושך אליו מדי שנה ובכל עונה אלפים רבים של תיירים מישראל, עד כדי כך שאם תיכנס באופן אקראי לבית קפה באחד מערי או כפרי האי, חזקה עליך שיפנה אליך המלצר וישאל בעברית במבטא קפריסאי איך אתה אוהב את הקפה שלך ואף יזרוק לך משפטי מפתח מסרטי קאלט ישראליים ויחקה את פולי המחקה את קלרשו הקבלן הרומני מהמערכון של הגשש החיוור..

אולי זו השמש החמימה, המזכירה את זו שלנו. אולי אלה החופים הזהובים והקוקטילים עם האמברלות הצבעוניות הקטנות, ואולי זה האגדו שאי אפשר בלעדיו בחופשות ההכל כלול בבת המלון ובכפרי הנופש הרבים המאכלסים את האי.

קפריסין שבתה את ליבנו בהרבה מאוד מובנים, אבל בעיקר בזכות היותה קרובה אלינו. הן במרחק הטיסה והן במנטאליות.

ערי קפריסין, לרנקה, לימסול, פאפוס ואחרות, לצד אייה נאפה, "הבירה הימית של האי", מציעות לתייר הישראלי את החופשה האולטימטיבית. בתי מלון בדרגות איכות שונות, המציעים אירוח מפנק ואווירה ביתית ישראלית לכל דבר. מסעדות נהדרות, חלקן כשרות, המגישות אוכל קפריסאי ים תיכוני, לצד אוכל ישראלי אסלי כגון, חומוס, שניצל זהוב ענק, שיפודים ודגים.

ערי הנמל קורצות לתייר הישראלי בזכות ההפלגות במעבורות וביאכטות, להקות הדולפינים משובבי הלב המלווים את כלי השיט בזינוקים מרהיבי עין, האיים הקסומים המבודדים, שבהם ניתן לפרוס שמיכה ולבלות זמן איכות זוגי רומנטי.

לחובבי ההיסטוריה והארכיאולוגיה מזמנת קפריסין חוויה מרגשת. מוזיאונים ושרידי אתרים חשובים, מצודות ביזנטיות נישאות, כנסיות עתיקות, אמפיתיאטראות ומקדשים.

ואיך אפשר בלי חיי לילה.

חופשה ישראלית מתחילה בשעות המוקדמות של הבוקר ומסתיימת באשמורת הבוקר הראשונה, כשבאמצע יש אטרקציות ( וכאלה לא חסר בקפריסין: צלילה וספורט ימי, פארקי מים, טיולי אופניים, טיולי ג'יפים, צלילה ושנירקול ), מנוחת בטן גב על שפת הבריכה או על שפת הים ובילוי עד כלות הכוחות במועדוני ריקודים, בטברנות אותנטיות, במסעדות.

כמו כל ארצות הים התיכון הקרובות לישראל, גם על קפריסין לא פסחו טרנד הקניות והמותגים וערי האי גדושות בקניונים מודרניים ענקיים ורחבי ידיים, בחנויות אופנת עילית ובמרכזי קניות ובילוי.

איך מגיעים לאי

מנתב"ג ממריאות טיסות סדירות לקפריסין לאורך כל השבוע, של מיטב חברות הטיסה הלאומיות, כמו גם חברות טיסה המציעות טיסות וחבילות תיור זולות ואטרקטיביות במיוחד לכיסו של התייר הישראלי.

טיסות אלה נוחתות בעיקר בשדות התעופה שבלרנקה ובלימסול ומהן ישנו שירות זמין ומהיר של אוטובוסים, הסעות שאטלים ומוניות.

עונות נוחות לחופשה בקפריסין

מרבית חבילות התיור לקפריסין מוצעות בעיקר בעונת הקיץ, שבה ניתן כמובן ליהנות מחופי הים, ממש כמו בארץ. הסתיו והאביב גם הם מושלמים לביקור באי השכן ואפילו, ניתן לערוך גיחות חורפיות לאי.

מזג האוויר בקפריסין, הוא מזג אוויר ישראלי טיפוסי וכך גם מזג הלב.

בקיצור, אם תשאלו את התייר הישראלי המקפיד לבלות בקפריסין לפחות חופשה אחת בשנה, הוא יאמר לכם שמבחינתו, קפריסין הינה חלק בלתי נפרד מישראל ושאם אפשר, כדאי ורצוי לספח אותה בהחלטת ממשלה ובהצבעה בכנסת.

ספק רב אם התורכים החולקים את העיר לימסול עם אחיהם הקפריסאים וטוענים לבעלות מלאה על האי, היו מסכימים לכך...

מאת: רועי עפרון