בעקבות דיווח ממנהל מפעל "לוין ברזל" המצוי באיזור התעשייה של גן יבנה על דלתות זכוכית שניתקו ממקומן, יצא ראש מועצת גן יבנה דרור אהרון לשטח. בסיור שקיים בסביבות המפעל זיהה בור באדמה במרחק לא רב מגב המפעל וממתקן שפכים - ובתוכו טיל

בדיקה העלתה שמדובר בזנב טיל ששוגר מוקדם יותר הבוקר, לא יורט על ידי מערכת "כיפת ברזל" ולא אותר קודם לכן. פיקוד העורף והמשטרה הוזעקו למקום להשלים את הוצאת הטיל מהאדמה ולהעבירו לבדיקה הבליסטית.

דרור אהרון: "כיפת ברזל מצליחה ליירט את רוב הטילים. עם זאת, איתור הטיל, שנפל כה קרוב למבנים חוזר וממחיש כמה חשוב לא להיכנס לשאננות ולפעול על פי הנחיות המיגון של פיקוד העורף. בזמן אזעקה – לתפוס את המחסה הזמין ביותר, אליו אפשר להגיע בצורה בטוחה תוך הזמן הקבוע".

מטה החירום של  מועצת גן יבנה בראשות ראש המועצה דרור אהרון התכנס  אמש והבוקר לדון בהתפתחויות האחרונות בדרום והשלכותיהן לגבי גן יבנה. בישיבה השתתפו ראשי המכלולים מתחומי ההנדסה, המים, החינוך, הרווחה, והמידע לציבור, וכן נציגי פיקוד העורף ומשטרת ישראל.

הנוכחים הונחו על ידי  פיקוד העורף  וצה"ל בקובץ הנחיות ההתגוננות. למרות שכיפת ברזל מצליחה ליירט את מרבית הטילים, ביקשו לחדד בציבור את המסר לפיו אין להיכנס לשאננות, ועם כל אזעקה לתפוס את המחסה הזמין ביותר בפרק הזמן הקבוע לגן יבנה, 45 שניות.

נציג פיקוד העורף, סא"ל חנן פרץ ציין את תחושת החוסן בקרב עובדי המועצה ותושבי הישוב. "התושבים יודעים היכן למצוא את המידע העדכני ביותר, ולכן מספר הפניות למוקד העירוני מצומצם יחסית. זו תוצאה של העברת מסרים נכונה מן הרשות לציבור".

בתוך כך נמסר, כי כל עובדי המועצה התייצבו הבוקר לעבודתם, וגם עובדי בתי הספר והגנים בהם לא התקיימו היום לימודים, התייצבו למילוי מקום במחלקות אחרות.