כלים

יום ערכי ומרגש עד מאוד, חוו לאחרונה תשעה תלמידי כיתות י"ב ו-י"ג מבית ספר "יעד" לחינוך מיוחד בבת-ים, במסגרתו עברו תהליך חיול מיוחד בבסיס ההדרכה המרכזי של צה"ל בה"ד 11, ואף קיבלו תעודת חוגר

המדובר בפרויקט ייחודי שיצא לדרך ביוזמת מנהלת בית הספר חיה גזית בשיתוף שלטונות צה"ל ובסיס ההדרכה המרכזי. מטרותיו הן הנחלת מעורבות בקהילה בקרב התלמידים, עידוד התנדבות בני נוער בעלי פטורים רפואיים אשר אינם מאפשרים גיוס רגיל והשלמת אחוזי השירות של תלמידי בית הספר ל- 100%.

תשעת התלמידים מתנדבים אחת לשבוע בבסיס ההדרכה במשך שנתיים, כאשר בימי התנדבותם חלות עליהם חובות החיילים וזכויותיהם, זאת על מנת שיחוו את החוויה הצבאית ויתרמו למדינה כמו יתר בני גילם.

כיבדו את המתנדבים הצעירים ביום החיול ובטקס קבלת תעודות החוגר מפקדת הבסיס סא"ל ענת אמסלם, מפקד פלוגת המפקדה, המדריך הראשי של הבסיס, מנהלת בית הספר, האחראית הבית ספרית על הפרויקט, מחנכת י"ב אורית מזרחי וההורים הנרגשים.

יודגש כי המדובר בפרויקט צומח, שעתיד להימשך גם בשנים הבאות. בנוסף אליו יתכנו שיתופי פעולה נוספים של הבה"ד עם המגמות המקצועיות של בי"ס "יעד", כגון: נגרות ואופנה.

בבית ספר "יעד" נוספה לאחרונה מסגרות לכיתות י"ג וי"ד בה מתמקדת פעילות ייעודית להכשרה מקצועית ולצבירת ניסיון מקצועי לעתיד.