שר החינוך, גדעון סער, חתם היום על הצהרות משותפות עם שרת החינוך של פולין, קטז'ינה האל, וסגן שר התרבות, פיוטר ז'וחובסקי, במסגרת מפגש ממשלות ישראל – פולין. בהצהרה שנחתמה בין השר סער, לשרה האל, נקבע, כי שני הצדדים יעודדו שיתוף פעולה בתחום הנוער באמצעות: חילופי משלחות נוער; השתתפות בכנסים בינלאומיים, סמינרים ואירועים; החלפת מידע בענייני נוער; שותפות בין בני הנוער משתי המדינות במסגרת התוכניות של האיחוד האירופי

עוד נקבע, כי כדי לקדם פעולות אלה, יפעלו שני הצדדים ליידוע בתי הספר על האפשרות להשתתף במפגשים ולהכנת המורים בהדרכה ובסמינרים לארגון ואירוח המפגשים המשותפים.

בהצהרה שנחתמה על ידי השר סער, וסגן השר ז'וחובסקי, נקבע, כי בשנת הלימודים הבאה (תשע"ב), תהיה התמקדות של מערכות החינוך במלאות 70 שנה ל"מבצע הריינהרט" – השמדת יהדות פולין.

דבר זה ייעשה על ידי איסוף ורישום שמות הקורבנות אשר נרצחו במהלך המבצע; על ידי ציון זכרם של הקורבנות בטקסים רשמיים ובמסגרת פעילויות חינוכיות; על ידי שימור שרידיהם של אתרי ההשמדה, שהם ההוכחה המוחשית לפשעי רצח העם שהתבצעו בהם; על ידי מתן עידוד למחקרים שמטרתם להרחיב ולהעמיק את ידיעותינו על האירועים הטראגיים שהתרחשו בקשר למבצע זה; ועל ידי קידום והרחבה של הידע אשר נצבר עד כה.

השר סער, והשרה האל, החליטו על תוכנית לחילופי מורים בנושאים שייקבעו על ידי שני הצדדים. הדבר יאפשר לשתי המדינות לחלוק את הידע וליצור שיתוף פעולה להכרת שיטות ההוראה השונות. השר סער ציין, כי ישראל ופולין היו שתיים מתוך שלושת המדינות שדו"ח ה – O.E.C.D הציג אותם כמדינות שעשו את השיפור הגדול ביותר בשפת אם במבחני הפיז"ה 2009.

שרת החינוך של פולין, קיבלה את הצעתו של השר סער לקיים פעילות חינוכית משותפת בקרב מורים ותלמידים בנושא גישתו החינוכית של יאנוש קורצ'אק. הפעילות החינוכית בפולין תהיה במקביל לפעילות דומה במערכת החינוך הישראלית. התכנים המשותפים יהיו בעברית ובפולנית.