חייל גבעתי יזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום על אירוע ההרג של רייה אבו חג'אג', בת 64, ומאג'דה אבו חג'אג', בת 37, אם ובתה, בשעה שהתפנו מביתן כחלק מקבוצה שנשאה דגלים לבנים. האירוע נחשף לראשונה על ידי ארגון בצלם. כרגע לא ברור אם הפרקליטות הצבאית מתעתדת לנקוט בצעדים גם נגד המפקדים שהיו מעורבים באירוע

מתחקיר בצלם עולה כי ב-4.1.09 בשעות הבוקר המוקדמות נורה פגז על בנין המגורים של משפחת אבו חג'אג' בשכונת ג'וחר א-דיכ בעזה. באותה עת התרכזו בבניין כחמישה עשר איש מבני המשפחה המורחבת. איש לא נפגע למעט מנאר אבו חג'אג', בת 13, שנפצעה קל בידה. מיד לאחר מכן יצאו בני המשפחה מן הבניין ונעמדו בחזיתו על מנת שהחיילים יראו כי מדובר באזרחים, בהם נשים וילדים. כעבור כרבע שעה המשיכו בני משפחת אבו חג'אג' לביתו של שכנם, מוחמד א-ספדי, ונשארו שם עד שנודע להם, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, כי הצבא הורה לתושבים באמצעות תחנות הרדיו המקומיות לפנות את הבתים וללכת לכיוון מרכז העיר עזה.

בני משפחת אבו חג'אג' ובני משפחת א-ספדי, יחד כשלושים איש, הכינו מספר דגלים לבנים מסדינים שגזרו ויצאו מבית השכן. אחמד א-ספדי, בן 25, ומאג'דה אבו חג'אג' הלכו בראש הקבוצה כשהם נושאים בדים לבנים. משהבחינו בטנקים במרחק של כ-150 מטרים מהם, אחמד ומאג'דה נופפו בבדים הלבנים והילדים בקבוצה התיישבו על האדמה. לפתע וללא כל התרעה מוקדמת נפתח ירי על התושבים, כתוצאה ממנו נהרגה מאג'דה אבו חג'אג' במקום ואמה, רייה אבו חג'אג', נפצעה קשה. הקבוצה ברחה לעבר צריפים מפח שנמצאים ממזרח לבית משפחת אבו חג'אג', כששניים נושאים עימם את רייה הפצועה. היא מתה מפצעיה כעבור מספר דקות. חרף ירי נוסף שנעשה בכיוונה, התקדמה הקבוצה עד שהגיעה חזרה לביתו של השכן, שם הוסיפו להסתתר.

המשפחות נאלצו לנטוש את גופותיהן של מאג'דה ורייה אבו חג'אג' בשטח. הגופות פונו לבית החולים רק ב-19.1.09 במצב של ריקבון מאחר שלא עלה בידי כוחות ההצלה השונים שהזעיקו בני המשפחה להגיע למקום קודם לכן.

ארגון בצלם פנה ב-14.5.09 לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) של האירוע. לפנייה זו צורפו תמונות ממקום האירוע וכן פירוט של נקודות הציון בהן התרחש. במכתבו דרש בצלם לבחון גם את אחריות הדרג הפיקודי ואת הפקודות שניתנו לחיילים.

בתחילת חודש אוקטובר 2010 סייע בצלם לחוקרי מצ"ח בתיאום גביית עדויות מארבעה עדים, אשר הגיעו למסור את עדותם על האירוע ב-8.10.09 במת"ק ארז. בנוסף העביר בצלם למצ"ח מסמכים רפואיים ותעודות פטירה וכן מסמכים המאשרים כי חלק מבית המשפחה נהרס במהלך מבצע "עופרת יצוקה".