שיתוף פעולה מוצלח בין המשטרה, שב"כ ורשות המסים: בעל מפעל מחולון נעצר בחשד שמכר לתושב עזה חומרים היכולים לשמש למטרות טרור - תוך העלמת הכנסות ממכירות אלה בחקירתו טען בעל המפעל כי רצה לסייע לסוחר העזתי "לשרוד בתחרות הכלכלית העזה ברצועה"

חקירה משותפת של יחידת מג״ן מרחב נגב, שירות הביטחון הכללי, ימ״ר נגב וחקירות מכס מע״מ באר שבע ברשות המסים, הביאה למעצרו של גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב חולון, בעל מפעל לייבוא וייצור של צבעים ומדללים. בעל המפעל נעצר בחשד שמכר לסוחר מעזה חומר אסור, תוך שהוא משנה את התווית של החומר על מנת שניתן יהיה להכניסו לרצועה ונוסף על כך, בחשד שביצע עבירות של הלבנת הון בכך שהנמיך בכ-50% את שווי הסחורה בחשבוניות שהוציא, ואת היתרה קיבל במזומן ללא חשבונית.

בתום חקירה סמויה, ב-12.11.15 נעצר בעליו של מפעל מחולון, בחשד שבמהלך חמש השנים האחרונות מכר לסוחר מעזה חומר דו שימושי, היכול לשמש גם גורמי טרור, תוך שזייף את שמות המוצרים בבקשה שהוגשה לאגף לאיכות הסביבה ל״לכה שכבה יד שנייה" בטרם העברתם לסוחר מעזה.

מהחקירה עלה חשד לעבירות הלבנת הון, וחוקרי מע״מ באר שבע בשיתוף היחידה להלבנת הון מימ״ר נגב החלו בבדיקה שהעלתה כי בספרי החשבונות של המפעל מנוהלים רישומים כפולים ובוצעה הנמכה של 50% מהיקף העסקאות בדיווח לרשויות המס, כשאת התמורה ל-50% הנותרים – בעל המפעל קיבל או שילם במזומן ללא דיווח. עד כה היקף העסקאות שנמצא עומד על כ-1,450,000 ש״ח והבדיקה נמשכת. חשבונות הבנק הוקפאו ובהמשך תוגש בקשה לחלט את הרכוש ואת חשבון הבנק.

בחקירתו קשר עצמו החשוד למיוחס לו והסביר שרצה לסייע לסוחר מעזה לשרוד עקב התחרות הקשה הקיימת שם. לאחר ביסוס התשתית הראייתית יוגש ע״י פרקליטות מחוז דרום כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

רפ״ק ערן כהן, ראש לשכת חקירות מרחב נגב ציין "שילוב של כלל הגורמים המקצועיים מהמשטרה, רשות המסים ושירות הביטחון הכללי הביאה למעצרו של החשוד ובכך להפסקה של מכירת החומר הדו שימושי לעזה , חומר שיכול לשמש גורמי טרור ואחרים ולחשיפה של עבירות הלבנת הון בהיקפים של למעלה ממיליון ש״ח ולביסוס תשתית ראייתית כנגדו".