morroco_smallהפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בחרה בחברת התיירות "ימבטבע" כגוף המקצועי בישראל בענף התיירות למרוקו. חברת התיירות "ימבטבע" נחשבת לגדולה בישראל מבין חברות המוציאות טיולים למרוקו. ע"פ נתוני "ימבטבע" מידי שנה יוצאים למרוקו כ-13,000 מטיילים ישראלים. התעצמותה של חברת "ימבטבע" בענף התיירות למרוקו, אשר החלה בהרחבה משמעותית של מחלקת "מרוקו" ובמיזוג עם חברת "מרוק טורס" בבעלותו של דוד אדרי, והמשיכה בשבירת שוק ויזת התייר למרוקו

כלים

נתוני חברת "ימבטבע" מצביעים על כ-10,000 מטיילים ישראלים היוצאים מידי שנה למרוקו בטיולים מאורגנים ועל כ-3,000 מטיילים ישראלים היוצאים מידי שנה ליעד זה בטיולים פרטיים. השנה ניתן להצביע על עלייה של כ-35% ביחס ל- 2009, המתקרבת מבחינה מספרית לנתוני שנת 2008, אשר נתפסה בענף התיירות למרוקו כשנה חזקה. שוק זה נאמד בכללותו בכ-10-12 מיליון ₪ בשנה.

חברת "ימבטבע", המחזיקה בנתח שוק של כ-45% משוק הנסיעות למרוקו, מאופיינת בחיבור למדריכים מקומיים מהמובילים בתחום ובמגוון עשיר במיוחד של מוצרי למרוקו המותאמים לדרישת הלקוח.

הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, אשר הוקמה לפני כ-10 שנים, ע"י נבחרי עם ואנשי רוח, הציבה לעצמה יעדים חברתיים, תרבותיים ומורשתיים בכל הקשור לשימור מורשת יהדות מרוקו, ואף שומרת על מגעים חמים ביחסיה הלא רשמיים של ישראל עם מרוקו. בראש הפדרציה עומד כיום מר סם בן שטרית, אשר אחת מיוזמותיו החשובות בתחום זו, עוד טרם הקמת הפדרציה, הייתה הבאת עצמותיהם של מעפילי ספינת "אגוז" לקבורה ממלכתית בישראל ב-1992.

לדברי ורד שורץ, סמנכ"ל שיווק ב"ימבטבע":"אנו מוקירים את הפדרציה, הגוף האמון בארץ על כל הקשור למרוקו, על הכבוד הרב שהעניקה לנו בעצם בחירתנו כחברת התיירות המקצועית בישראל, המתמחה בנושא הטיולים במרוקו. בימים אלו אנו מטפלים באלפי הנוסעים המתכננים את חופשת הפסח שלהם במרוקו, ובמקביל אף התחילה כבר מכירת החופשות ליעד זה לחופשת הקיץ הקרובה. חשוב לציין כי על אף שיחסי ישראל- מרוקו אינם רשמיים, מדובר ביחסים חמים במיוחד, אשר מספקים לתייר הישראלי תחושת חמימות וביטחון מעל ומעבר לציפיות, רבבות הישראלים שכבר היו שם יעידו על כך."