ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי של חבר בלשכה המדינית של חמאס בדמשק ברשת ב' של "קול ישראל". גל ברגר הכתב לענייני פלשתינים של רשת ב' הביא את דבריו של סאלח אלעארורי שאמר בראיון כי חוטפיו של גלעד שליט לא התייחסו אליו באלימות במשך רוב תקופת שביו

בכיר חמאס בדמשק סאלח אלעארורי טוען בראיון ברשת ב' של "קול ישראל" כי היחס לגלעד שליט למשך רוב תקופת שביו היה יחס טוב ולא הופעלה נגדו אלימות.

לטענתו, החוטפים אף דיברו וצחקו עם שליט, אולם עברו עליו גם רגעים קשים בעקבות הגעגועים למשפחתו. אלעארורי, שנמנה עם צוות המשא ומתן מטעם חמאס לשחרור שליט, טען עוד כי שליט שהה במשך כל תקופת שביו ברצועת עזה ולא הוצא משם.

הוא אמר כי הרגע שבו חמאס הכריע והחליט לחתום על העסקה היה רגע קשה ביותר משום שפירוש הדבר היה שכמה מן האסירים הכבדים יישארו בכלא. "היה שלב שבו הבנו שפשוט אי אפשר להשיג יותר. ברגע החתימה בראשי תיבות הייתה תחושת הקלה לצד כאב".

הוא הדגיש כי לא היה מפגש בקהיר בין הצוות הישראלי לצוות המשא ומתן של חמאס, אם כי הזדמן לאנשי חמאס לראות ממרחק מה את ראש השב"כ יורם כהן שהצטרף לשיחות ביומן המכריע.

אלעארורי ציין עוד כי ערך האדם בחברה הישראלית הוא נקודת הכוח שלה, והוא כאויב היה מעדיף שהחברה בישראל תתפרק מן הערך הזה גם במחיר של אי שחרור אסירים תמורת חייל - מה שיפגע בצבא ובחברה שלה.

עוד אמר כי זוהי טעות מצד ישראל לגרש אסירים משום שאם היו חוזרים לשטחי הגדה - היתה לה אפשרות רבה יותר לשלוט בהם.