המאבק הצליח: המדינה תממן את הצבת שאר המיגוניות באשקלון. "בימים הקרובים יחל סקר מיידי של פיקוד העורף. מבחינתנו יש צורך להציב בכל מוסדות החינוך בעיר את המיגוניות, זו מתנה יפה לחג הפסח. לכל ילדי אשקלון תהיה אפשרות להיכנס למיגונית בשעת חירום. הוכחנו שבמאבק עיקש אפשר לנצח ולשכנע את מקבלי ההחלטות בדבר חשיבות המיגון"  אמר ראש העיר אשקלון בני וקנין

מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"מ יצחק איתן, הודיע היום לראש העיר וקנין על כך שהמיגוניות יוצבו במוסדות החינוך בעיר בהתאם להנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"כשראש הממשלה ביקר השבוע באשקלון" מזכיר וקנין "דיברתי איתו על הנושא ודרשתי ממנו שיוצבו מיגוניות. הוא אמר לי שיעשה הכל כדי שזה יקרה ואני מודה לו על כך ובשם תושבי אשקלון אני מברך אותו"

המאבק על הצבת המיגוניות החל לאחר מלחמת עופרת יצוקה. פיקוד העורף ערך סקר בעיר וקבע כי יש צורך אכן למגן את מוסדות החינוך. פיקוד העורף החל למגן את המוסדות ובשלב מסוים הפסיק.

ראש העיר ביחד עם ועד ההורים ניהלו מאבק ששיאו בהגשת בג"צ נגד המדינה. במקביל בעקבות פעילות של ראש העיר הגיעו לעיר כ15 מיגוניות מתורמים מארצות הברית ווצבו במוסדות חינוך. רק השבוע הגיעו שלוש מיגוניות לבית ספר רותם ובשבוע הבא עוד שלוש מיגוניות יגיעו.

על פי ההחלטה כעת, פיקוד העורף יקיים סקר חדש. "אנחנו מבחינתנו רוצים מיגוניות לכל בתי הספר ולכל מוסדות החינוך" אומר וקנין.