לאור ההסלמה בירי הטילים בדרום הארץ החליטו מפיקי פסטיבל בריזה, בשיתוף עם עיריית אשקלון וראש העיר מר בני וקנין לבטל את היום הראשון של הפסטיבל (יום שני 22/8/2011) ולהשאיר בשלב זה את הימים הנוספים. חברי ועדת החוץ וביטחון בסיור באשקלון מאוחדים בדעה אחת: "צריך מיידית להשלים הצבת מיגוניות בעיר"

באשר להמשך קיומו של הפסטיבל מחכים המפיקים להחלטה גורפת של פיקוד העורף.

חברי ועדת חוץ ובטחון של הכנסת סיירה הבוקר (יום א') באשקלון ונפגשה עם מטה החירום של העירייה. ראש העיר אשקלון בני וקנין העלה בפני הוועדה את עניין הצבת המיגוניות במוסדות חינוך שלא קיבלה מענה למרות הבטחות הצבא והאוצר וכן את סוגיית מיגון ברזילי והעברה מיידית של 70 מליון שקלים לבניית חדר מיון מוגן.

יו"ר הוועדה מופז על דעת כל חברי הוועדה ויו"ר הכנסת רובי ריבלין הצהירו כי מדינת ישראל חייבת מייד להשלים הצבת המיגוניות באשקלון ובניית חדר מיון ממוגן בברזילי. יו"ר הוועדה מופז: "הדרישות שמעלה וקנין מוצדקות ונעשה הכל לממש ההבטחות"

חברי הוועדה הגיעו למטה החירום ושמעו סקירה מקיפה מפיו של ראש העיר על מצב החוסן בעיר. "אשקלונים הם חזקים ועברו תקופות קשות לא פחות ממה שקורה היום" אמר וקנין "באשקלון הוצבה מערכת כיפת ברזל שמצליחה ליירט 80 אחוז מהטילים. מה שאומר שאנחנו בהסברה מול התושבים לא להיות שאננים"

וקנין ציין בפני הוועדה את המצב באשקלון מבחינת מיגון "10 בתי ספר ו22 גנים עדיין לא הוצבו בהם מיגוניות למרות ההבטחה וההתחייבות של פיקוד העורף, הצבא, האוצר וכל מי שבא לכאן לפני שנתיים. זה משבש א החיים ועשוי להציל חיים במקרה ויוצבו ואני דורש לקיים ההבטחות".

וקנין סיפר כי שר הבטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטייניץ "יצרו עמי קשר במוצאי שבת והבטיחו זירוז העניין. אני דורש במיידי גם מיגון חדר מיון כי זה כבר זלזול בחיי אדם וגם אני דורש את ההשלמה של הצבת המיגוניות במוסדות חינוך"

יו"ר הוועדה שאול מופז אמר כי "הדרישות הללו מוצדקות ולא ייתכן שעדיין לא מומשה ההתחייבות ונעשה הכל לפנות לראש הממשלה ולאוצר לזרז את העניין".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין שהגיע אף הוא לסיור אמר כי "אני מברך את בני וקנין על מנהיגותו בעיר אשקלון . באנו לחזק אתכם ואני רואה שיש כאן חוסן ואנשים חזקים. הדרישה שלכם להצבת מיגוניות ומיגון חדר המיון מוצדקת ואני אבקש לטפל בזה מיידי ואני מבטיח שאכן זה יטופל".

ח"כ אבי דיכטר חבר הוועדה התייחס לאי הצבת המיגוניות ואמר כי " מדובר בפחות מעשרים מיליון שקלים וחבל שהכל נשאר בגדר הצהרות"