זוג תושבי אשדוד, שלהם ארבעה ילדים,  מנהלים מזה כמה חודשים הליכי גירושין. במסגרת הליכי הגירושין, וככל הנראה מהסתה של אבי הילדים את אמו (סבתם של הנכדים), הסבתא החלה לפגוע בילדים (נכדיה שלה). בנסיבות אלה, עתרה האישה, באמצעות עוה"ד גיל שחף, המתמחה בדיני משפחה, אל בית המשפט ובו ביקשה צו הרחקה כנגד הסבתא.

כלים

במסגרת ההליך המשפטי נטען כנגד הסבתא כי כאשר הילדים נמצאים אצלה הם חוזרים 'הפוכים' ומוסתים כנגד אמם, הסבתא מספרת לילדים סיפורים נוראיים על אמם ומאיימת עליהם באיומים שונים ומשונים. עוד נטען כי הסבתא מורה לילדים להחליף את בגדיהם עמם הם מגיעים אליה לביקור, בטענה כי אלה בגדים 'לא טובים', ומורה להם ללבוש בגדים שהיא עצמה רכשה. הסבתא מלמדת את הילדים מילים בשפת מוצאה ומבקשת מהם לומר את זה לאמם כאשר הם חוזרים מהביקור, ובוודאי שאין מדובר במילות ברכה. הסבתא, כך נטען, מספרת לילדים על ההליכים המשפטיים ועל תלונות במשטרה שהוגשו, ומציגה את בנה כטלית שכולה תכלת ואת האישה כאם כל הרעות והחטאים. על פי האמור ניכר כי הסבתא גורמת לילדים צער, כאב, יוצרת אצלם אגרסיות ומביאה אותם לנקוט באלימות, ובכל פעם שהם מגיעים אליה לביקור הם עוברים חקירת שתי וערב אודות אמם.

עוה"ד גיל שחף, הבעלים של שחף ושות' - המומחים לגירושין , סירב להתייחס למקרה דנן אך הסביר כי מחובתו של כל הורה לספק מלוא ההגנה לילדיו וכי במקרים שכאלה ניתן לפנות בהליך דחוף לבית המשפט לקבל עזרה מתאימה מבית המשפט.

ככל הידוע, הסבתא הורחקה מנכדיה, בדיון במעמד צד אחד, בצו של בית המשפט לענייני משפחה מאשדוד, וגם לאחר שהתקיים דיון בנוכחות כל הצדדים, והסבתא נחקרה חקירה ארוכה על דוכן העדים, לא השתנה הצו דהיינו הצו קבע הרחקה עד להודעה חדשה.

הסבתא יוצגה על ידי עוה"ד דניאל שרז ועל ידי בעלה, עו"ד במקצועו, תושב העיר.