סדרת משחקי מחשב חדשה, בתלת מימד, מגיעה מבית היוצר של וועדי המתנחלים בבנימין ובשומרון. במסגרתה יהפוך המשחק לחייל בצבא אחאב מלך ישראל, לחייל מכבי הנלחם ביוונים, ללוחם צה"ל בקרב על גבעת התחמושת, ולנווט המסייע לאבותינו להגיע ליעדם במסעיהם בארץ. יו"ר וועד מתיישבי השומרון: "המשחק יוקדש למשפחת פוגל ז"ל"

העובדה שבני הנוער והילדים מבלים זמן רב מול המחשב במשחקים שונים ידועה זה מכבר ובוועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון הבינו שאם הם רוצים "להגיע לליבו של הנוער ולחנכו על ברכי מורשת עם ישראל" צריך להתאמץ ולמצוא דרכים יותר יצירתיות כדי להגיע לליבו.

הם פנו לחברת Virtual 3d המתמחה בהדמייה, סיורים וירטואליים, ומשחקי מחשב – המתבססים על מודלים ממוחשבים בתלת מימד. החברה (בביצוע של חברת MyGames) הפיקה עבורם את משחקי המלחמה אשר להם ערך מוסף בלמידת השטח האמיתי בהם התרחשו קרבות העבר.

באחד המשחקים יוכל הנער להפוך לחייל בצבא אחאב מלך ישראל, מצויד בקשת, ולוחם בצבא ארם מעל חומות העיר שומרון, בירת ממלכת ישראל; במשחק אחר יוכל השחקן להיות לוחם בצבא יהודה המכבי, המקבל משימה להתגנב למחנה היוונים, ולהביא את חרבו של אפולוניוס; ובמשחק הרביעי יכנס לנעליו של לוחם צה"ל, מצוייד ב 'עוזי' המשתתף בקרב הידוע בגבעת התחמושת, שמשימתו לטהר את התעלות; במשחק אחר הוא נווט, מצוייד בגלשן רוח, המסייע לאבותינו במסעיהם בארץ.

לדברי בוני המשחק כל המשחקים מתרחשים בסביבה וירטואלית-אותנטית המשחזרת את האזורים השונים בתלת מימד. המשחק מופיע באתר וועד מתיישבי השומרון: http://vshomron.co.il/index.asp?itemid=games

יו"ר וועד מתיישבי השומרון בני קצובר מספר כי החליטו להקדיש את המשחק לזכרם של בני משפחת פוגל הי"ד שנרצחו באיתמר: " הרב אודי ורותי פוגל סימלו במעשיהם והתיישבותם את הרצון התמידי לחבר את ההתישבות לכלל עם ישראל. הם עשו זאת באריאל ובלימוד התורה שלהם. אני מאמין שמשחק כזה משיג בצורה כזו או אחרת את רצונם: לחבר את עם ישראל לארץ ולמורשת שלה".

יו"ר וועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי אמר: "לפעמים בחינוך צריך ללכת בדרכים עוקפות כדי להגיע בצורה טובה יותר למטרה. היא אולי ארוכה יותר אבל התוצאות שהיא מבטיחה טובות יותר. הנוער של היום שטוף בגירויים חיצוניים המתחלפים סביבו במהירות ועלינו להיות מודעים לכך. אני מאמין שהמשחק הזה יחד עם פעולות נוספות שיזמנו ייתן את תרומתו הן להכרת הארץ וידיעתה והן לקשר לארץ שעליה נלחמו אבות אבותינו מאז ימי אברהם אבינו".