לקראת יום כיפור, בהתאם למסורת היהודית אשר איננה מיושמת בחינוך הממלכתי, יקיימו ביום ראשון הקרוב, ה- 5.9.2010, 1,240 תלמידי בית הספר אלון בחולון, טקס "תשליך" אשר בד"כ איננו מצויין במערכת החינוך הממלכתית. בעת חשבון הנפש, ההכאה על חטא והשלכת החטאים לבריכה מיוחדת שתובא לבית הספר, יישאו התלמידים תפילה מיוחדת לשובו של גלעד שליט

יוזמת הארוע היא תוכנית "התחדשות" לחינוך לזהות יהודית פלורליסטית, מיסודה של עמותת פנים וקרן לגסי הריטג', הפועלת מזה כשלוש שנים בכלל מערכת החינוך בחולון, כפיילוט המדגים שימוש במודל חינוכי עירוני להעמקת ערכי חינוך יהודי.

מנהג התשליך המסורתי, אשר מקומו נפקד במערכת החינוך הממלכתית בד"כ, מתקיים ביום א' של ראש השנה, לאחר מנחה, כאשר נוהגים ללכת לשפת הים, לנהר, או לכל מקום שיש בו באר מים חיים, ולומר תפילת "תשליך." התפילה מורכבת מפסוקים אחדים הלקוחים מספר מיכה (ז, יח-כ), פרק ל"ג ב"תהילים" ומפסוקים נוספים. במסגרת הטקס, בעת אמירת הפסוק "ותשליך במצולות ים כל חטאתם" מנערים את שולי הבגד או את הכיסים, כסמל להתנערות מן החטא וכביטוי לרצון להתחיל מעתה בחיים ישרים וטהורים יותר.

לאה ווהל-סגל, מנהלת תוכנית התחדשות, אומרת כי "אני קוראת לראשי הערים בישראל לקיים בעריהם טקס תשליך עירוני למען גלעד, ולהחזיר את המנהג העתיק למרחב העירוני הציבורי. לחינוך הדתי אין מונופול על היהדות, ומקומה של הזהות היהודית נזנח במערכת החינוך הכללית, למרות שרוב אזרחי המדינה הם מסורתיים וזהותם היהודית חשובה להם ולחינוך ילדיהם. טקס התשליך המסורתי הוא ארוע ייחודי ומרגש לכל יהודי, עם-זאת במערכת החינוך לא נהוג להתייחס לקיומו ולחשיבותו המוסרית. השנה איננו יכולים להתעלם מכך שזו תהיה הפעם החמישית שגלעד שליט לא יחגוג את ראש השנה עם משפחתו ולכן במסגרת קריאת הפסוק "ושבו בנים אל גבולם" בטקס הסובב סביב ההתבוננות במצפון האישי והלאומי, נישא תפילה לשחרורו המיידי".

במסגרת הטקס, כל תלמיד יקבל יומן שנתי יהודי מיוחד, הכולל הרחבות על חגי ישראל ומנהגיהם וציון ארועים יהודיים חשובים, יומן שהופק ע"י תוכנית התחדשות ובית הספר ארן –אלון, בשיתוף עם מח' החינוך בעיריית חולון.

תוכנית "התחדשות", מיסודה של עמותת פנים וקרן לגסי הריטג', היא תוכנית חדשנית מסוגה והראשונה בה מתעצב מודל עירוני לחינוך לזהות יהודית. התוכנית פועלת מזה שלוש שנים בעיר חולון ועקב פניות נוספות, היא צפויה להתרחב בקרוב לערים נוספות.