סגן שר החוץ, דני אילון, נאם הערב בפני 150 משפטנים מהארץ ומרחבי העולם שהתכנסו במשרד החוץ לכנס בנושא דה-לגיטימציה לישראל במשפט הבינ'ל. סגן השר אילון פתח את הכנס שימשך כחמישה ימים והדגיש כי "גורמי טרור ושלוחיהם מעוותים את המשפט הבינלאומי במטרה לשלול מדמוקרטיות את הזכות להגנה עצמית. המשפט הבינ'ל הפך לכלי ניגוח בשדה הקרב כך שאנו ניצבים היום בעיצומה של מערכה נרחבת ומתוכננת לדה-לגיטימציה נגד ישראל"

"זוהי המערכה הגדולה שידענו שמטרתה לשלול את קיומה של ישראל ולחתור תחת זכותה להגנה עצמית. מדובר לא רק בסכנה עבור ישראל אלא באיום על הסדר העולמי ועל הדמוקרטיות המתגוננות באשר הן. על שוחרי הצדק להתאחד כקואליציה מגובשת כדי להיאבק ברשת הטרור ותומכיו המקדמים את מסע עיוות החוק הבינ'ל והדה-לגיטימציה נגד ישראל. משרד החוץ יוצא בקול קורא למשפטנים בכירים שהאמת והצדק הם נר לרגליהם להירתם יחד במאמץ משותף לגיבוש מענים לאיום זה." אמר אילון.

סגן שה'ח העלה בנאומו כמה סוגיות הממחישות את עיוותי הדין בהן דו'ח גולדסטון השולל את זכותה של ישראל להגנה עצמית מפני טרור המכוון נגד אזרחיה. כמו כן התייחס לסוגית המוסר הכפול בנושא הפליטות, כאשר גורמים בקהילה הבינ'ל מתיחסים לפליטים הפלסטינים בלבד ומתעלמים כליל מהפליטים היהודים יוצאי מדינות ערב שהם וצאצאיהם הם הרוב בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל.

"צריך לזכור שבשנת 1948 ישראל קלטה את הפליטים היהודים ממדינות ערב כך גם מדינות ערב צריכות לטפל ולקלוט את הפליטים הפלסטינים .ואם מדברים על פיצוי פליטים אסור לשכוח את הפליטים היהודים שהגיעו ממדינות ערב."