כלים

"הרבה יותר קל להכפיל מחזור הרכישות באתר שלך על-ידי הכפלת שיעור ההמרות באתרך מאשר הכפלת התנועה בו" (ג'ף אייזנברג, מחלוצי השיווק באינטרנט). בעלי עסקים רבים, המנהלים חנויות וירטואליות, מרכזים את משאביהם בהעלאת מספר המבקרים באתר, בעוד שלמעשה הם יכולים להגדיל את כמות המכירות באתר בעלויות נמוכות בהרבה - על ידי שיפור תהליך הניווט והרכישה של הגולשים באתר. אז הנה עשרת כללי הזהב לשיפור אחוז המכירות באתר.

Asaf_Paz1)כותרות מושכות - כותרות קצרות וממוקדות, התופסות את תשומת לב הצרכן, פונות לרגש שלו וממקדות אותו בהטבות אותן הוא יכול לקבל ולא בתכונות המוצר.

2)כפתור רכישה בולט– כפתור עם קריאה לפעולה לצורך רכישה ("קנה עכשיו" / "רכוש עכשיו" / "הוסף לעגלה") צריך להיות במיקום בולט ונגיש לגולש. אסור שהגולש ייאלץ לגלול את הדף כלפי מטה או לטייל בדף על מנת לקנות את המוצר או לבצע הוספה לעגלת הקניות. כפתור הרכישה יהיה ממוקם בצד שמאל למעלה בדף המוצר (בדפים ארוכים כדאי לשים את הכפתור גם למעלה, וגם למטה), וכן מומלץ להשתמש בכפתורים ירוקים – ולא אדומים.

3)טופס רכישה קצר ופשוט– ככל שטפסי המכירה באתרך הינם פשוטים, מהירים וקלים יותר למילוי, כך כמות ההמרות באתרך תגדל. זכור, גולשים נוטים לסלוד מטפסים הדורשים אינפורמציית יתר ולעיתים עלולים לנטוש את אתרך במהלך שלב המילוי של טפסים מסוג זה.

4)עזרים חזותיים – תמונות נעות של המוצרים בפלאש וסרטי וידאו מושכים את תשומת לב הגולש וגורמים לזמן גלישה ארוך יותר באתרך. עם זאת מומלץ לא להפעיל אוטומטית סרטון וידיאו או סאונד בעת הכניסה לאתר משום שזה עלול לגרום לאפקט נטישה מיידית של הגולש.

5)רצופים מחייכים – נדוש ככל שזה יישמע, אנשים אוהבים לראות אנשים אחרים מחייכים. שים תמונות של פרצופים אטרקטיביים ומחויכים, במקום להציג רק את המוצר לבדו- הציגו מישהו עושה במוצר שימוש – זה גורם לגולש להרגיש שזה יותר "אמיתי".

6)תנו לגולש את רצונו – בעת תכנון האתר חשבו כיצד ניתן להפוך את האתר לנגיש ככל האפשר לגולש וקל לתפעול. חשבו מה משרת אותו בצורה הטובה ביותר, עד כמה האתר שימושי עבורו וכיצד הוא יכול להפיק את הערך הגבוה ביותר מהגלישה באתר, כדי שיחליט בסופו של דבר לרכוש את המוצר.

7)ניתוח נתוני המכירות באתר – הקפד להשתמש בכלים כ-Google Analyitics ומעקב אחר ההמרות של Google AdWords על מנת לבחון את זמן השהייה הממוצע של הגולש באתר, את הדפים הנעזבים במהירות רבה ואת כמות ההמרות (אחוז הגולשים באתר שמבצעים רכישה/פנייה) ביחס למספר הכניסות לאתר.

8)היה דינאמי – בצע שינויים באופן מתמיד באתרך על פי כלי הניתוח המצוינים לעיל. באמצעות ביצוע שינויים קטנים (לדוגמא שינוי התמונה בדף הבית, השהיית מילת מפתח שאינה אפקטיבית במסע הפרסום וכד') תוכל לשפר את אתרך לתוצאות אופטימאליות.

9)חלוקת הטקסט לנקודות – כפי שמאמר זה מחולק לנקודות, לגולש קל יותר לקרוא חומר, כאשר הינו מחולק לנק' או למספרים. אל תכתבו טקסט ארוך ולא מחולק באתרכם, מפני שגולשים רבים מגלים חוסר סבלנות למלל רב מדי.

10)משפך המכירות – כלי יעיל עבורכם לבחינת הרווחיות של אתרכם ושל מסע הפרסום שלכם הוא משפך המכירות. השתמשו בכלי זה על מנת לבחון כמה מהאנשים הנחשפים לאתרכם באמצעות מודעות הפרסום אכן מקליקים על המודעה, כמה מתוכם פונים אליכם וכמה מהם מבצעים עסקה בפועל.

הכותב הוא אסף פז, מרצה ב-WEBSEMINAR - מרכז הדרכה מורשה של גוגל ושותף בחברת WEBSEM העוסקת בשיווק במנועי חיפוש.