ח"כ טיבי לח"כ לוין: "אתם רוצים את הדרוזים רק בבתי קברות, הם בשר התותחים שלכם". בדיון על הרכב מועצת שוויון הזדמנויות בעבודה אמר ח"כ לוין: "דרוש ייצוג לכל המגזרים"

דיון סוער התקיים היום בועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד). וועדה משותפת לוועדת הכנסת וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, התכנסה היום להמשך דיון בהצעת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), לפיו תיקבע חובה למינוי נציג של האוכלוסייה הערבית בוועדה המייעצת לנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד): "במועצה קיים בפועל ייצוג רב לערבים, אך אין נציגות לשורה ארוכה של מגזרים כמו הציבור החרדי, משרתי המילואים, עולים ודרוזים. אני תומך בייצוג הולם למגזר הערבי, אך בהזדמנות זאת עלינו לתקן את הרכב המועצה כולו".

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) הצטרף ליוזמתו של ח"כ לוין והוסיף: "הוטעיתי על ידי משרד המשפטים שאמר שיש שוויון מלא במועצה. בשם איזה שוויון אתם מדברים? זו הוספת חטא על פשע"

ח"כ טיבי: "זאת הצעת חוק פשוטה ואתם רוצים להכיל בה את כל השיגעונות שלכם. כל מה שביקשתי הוא נציג ערבי אחד. פתאום אתם מעוניינים בנציג נפרד גם לדרוזים? אתם רוצים את הדרוזים רק בבתי קברות, הם בשר התותחים שלכם. אתם קוברים בכוונה הצעת חוק שהממשלה והכנסת תומכות בה".

ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש): "אתם תמיד רוצים הפרד ומשול. פתאום ח"כ לוין דואג למגזר הדרוזי? למה חיכית שישים שנה? איזו ציניות! אולי נכניס נציגות גם לקווקזים, לחולי האסתמה ולכושים העבריים? אתם קורעים את האוכלוסיה לגזרים, לא למגזרים".

דיון המשך בהצעת החוק נקבע לאחר פגרת הכנסת.