אחים חסיד וקליר כימיקלים יצור ושיווק זכו במכרז של רשות מקרקעי ישראל לחכירת 2 מתחמי מלונאות ומסחר בארמון הנציב בירושלים שיבנו 580 חדרי מלון בארמון הנציב - וישלמו לרשות מקרקעי ישראל 7.7 מליון ₪ לא כולל הוצאות פיתוח . המכרז נערך בשיתוף עם משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות- חמ"ת

שני זוכים במכרז לבניית 580 חדרי מלון במתחם הרכס בירושלים מול טיילת ארמון הנציב - אחים חסיד, וקליר כימיקלים ישלמו לרשות מקרקעי ישראל 7.7 מיליון ₪ לא כולל הוצאות פיתוח ויבנו 2 מתחמי מלונאות ומסחר

עדיאל שמרון מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: "בעקבות המכרז יתווספו כ-580 חדרי מלון חדשים לעיר הבירה, באחד האזורים היפים בעיר, וזו בשורה של ממש לירושלים ולתיירים המגיעים אליה זהו שלב ראשון בתכנית שתוסיף בסה"כ 1300 חדרי מלון במתחם הרכס".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "ירושלים מקבלת תוספת משמעותית של חדרים לקראת היצע צפוי של כ-15,000 חדרי לינה בעיר בשנים הקרובות. לירושלים יש פוטנציאל תיירותי אדיר ולכן המשרד השקיע בשנים האחרונות מאות מיליוני ₪ במענקים ליזמים. אנחנו שמחים על כניסתם של שני שחקנים חדשים לתחום – דבר שמראה על הבעת אמון ונכונות להשקיע בתיירות".

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל התכנסה אתמול והכריזה על שני זוכים במכרז למלונות הרכס בארמון הנציב בירושלים. הזוכים הם מומלצים של משרד התיירות. במתחם יוקמו שני בתי מלון: האחד בגובה 7 קומות ויכלול 180 חדרים והשני בגובה 8 קומות ויכלול 400 חדרים. למכרז ניגשו 6 יזמים.

המכרז שפורסם בחודש ינואר השנה פנה ליזמים להגיש הצעות לבניית 580 חדרי מלון ושטחי מסחר באזור מתחם הרכס, הנמצא בתוך "האגן הקדוש" ומשקיף על הר הזיתים. מכרז זה מהווה שלב א' בשיווק המגרשים בתכנית, הכוללים כ-1,330 חדרי מלון.

את התכנית קידמו רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד התיירות שבחן את ההתאמה וכישורי המועמדים להקמת מלון.

השטח לבניה על פי התכנית עומד על כ-129,000 מ"ר, ברובם המוחלט שטחי מלונאות ומיעוטם שטחי מסחר וחניה. עבודות הפיתוח יבוצעו על ידי משרד התיירות באמצעות הזרוע הביצועית - החברה הממשלתית לתיירות.