מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון- פומביות הדיון בעבירות אלימות במשפחה) אשר מעניקה לנפגעות ולנפגעים אפשרות להעיד בדלתיים סגורות בעבירות שעניינן אלימות במשפחה. את הצעת החוק יזמה הלשכה המשפטית של האגף לקידום מעמד האישה בתנועת ויצו והוגשה ע" ח"כ נינו אבסדזה (קדימה)

בהצעה נקבע כי נשים נפגעות אלימות במשפחה יוכלו להעיד בדלתיים סגורות במסגרת ההליך הפלילי – וזאת בניגוד למצב היום בו הדיונים בהליכים הפליליים הנוגעים לאלימות במשפחה פתוחים בפני הציבור הרחב. מטרת החוק לעודד נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה להתלונן , ולהקל עליהם את העדות בבית המשפט.

כיום החוק כבר מכיר בצורך בהגנה על מתלוננים ועל נאשמים בעבירות מין או אלימות כלפי קטינים אך כאמור לא בעבירות אלימות במשפחה. בהצעת החוק נכתב כי "במצב הדברים הנהוג, נאלצות מתלוננות שנפגעו על ידי בני זוגן למסור את עדותן בפני אולם מלא, לתאר את מערכת היחסים האינטימית עם בן הזוג ולפרט לפרטי פרטים את מסכת האלימות שחוו. הדבר מהווה פגיעה בפרטיותן ועלול להרתיע מתלוננות מלהגיש תלונה כנגד הפוגע".

יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת אמרה עם אישור ההצעה: " ויצו מסייעת לאלפי נשים נפגעות אלימות אשר נמנעות מלהתלונן כי הן נדרשות לחשוף את המערכת האינטימית הקשה שהיו מצויות בה בפני אולם מלא וכך לעבור שוב את החוויה המשפילה ולחטוף מכה נוספת. החוק יעודד את הנשים להתלונן על עבירות האלימות ולא להירתע מההליך המשפטי המאלץ אותן להיחשף בפני כל. האפשרות להעיד בדלתיים סגורות תחזק נשים ותסייע להן לצאת לחיים ללא פחד ואלימות. לצערנו בשנים האחרונות עולה מניין הנשים נפגעות אלימות בתוך המשפחה ויש לפעול בכל האמצעים לתמוך בהן ולאפשר להן לשקם את חייהן וחיי ילדיהן".

ח"כ נינו אבסדזה מגישת הצעת החוק "זהו חוק חשוב מאין כמוהו,אנו יודעים שיש נשים רבות שנמצאות בתוך מעגל של אלימות אשר פוחדות לצאת ולהתלונן בשל החשיפה הכרוכה בכך.אישור החוק בכנסת מעביר מסר לנשים אלה שפרטיותן מוגנת בתוך כתלי בתי המשפט,אני מקווה שמסר זה יעודד את כל הנשים שחוות אלימות והתעללות לצאת,להתלונן על מנת למנוע פגיעות נוספות בהן ואף אולי למנוע מקרי רצח שאליהם נחשפנו בשנים האחרונות בכמות הולכת וגוברת."