האדריכל הפורטוגזי המוערך אדוארדו סוטו דה-מורה - מהבולטים והמובילים בתחומו בעולם - יתארח בשנקר להרצאה יחידה בישראל ויספר על עבודתו ועל הסגנון הייחודי המאפיין אותה. דה-מורה זכה להכרה בינלאומית בשל מבני הציבור שתכנן ועיצב, בהם אצטדיון הכדורגל של ראגה והוא מגיע לביקור בישראל לקבלת פרס וולף היוקרתי לשנת 2013

כלים

אדריכלות עולמית | יום שלישי, 07.05, בשעה 18:00 | אודיטוריום 2000, רח' ידע עם 8, שנקר ר"ג

לרגל זכייתו בפרס וולף היוקרתי לשנת 2013 על הישגיו בתחום האדריכלות והעיצוב, יתארח האדריכל אדוארדו סוטו דה-מורה בשנקר ויספר על עבודתו. דה-מורה תכנן רבים ממבני הציבור המרשימים והבולטים בארצו, בהם אצטדיון הכדורגל של ראגה והמרכז לאמנויות "Casa das Artes" בפורטו. הפרויקטים שלו מאופיינים בשימוש בחומרים טבעיים ובצבעוניות מתפרצת, תוך שילוב ייחודי בנופי הסביבה.

דה-מורו סיים את לימודיו בבית הספר לארכיטקטורה בפורטו שבצפון פורטוגל בשנת 1980 ופתח בקריירה עצמאית בעידוד מוריו, בהם גם האדריכל הנודע אלברו סיזה, אצלו עבד עוד בהיותו סטודנט.

בשנת 2011 הוענק לדה-מורו פרס פריצקר, הנחשב לתואר הכבוד היוקרתי ביותר בעולם האדריכלות. חבר השופטים נימק את החלטתו ביכולתו של דה-מורו לשלב בין עוצמה לצניעות, תעוזה ועידון, ציבוריות ואינטימיות. על עבודתו נכתב כי "העכשוויות שלה מכילה הדים של מסורות אדריכליות ותיקות [...] הוא תמיד קשוב להקשר העיצובי, לזמן ולמקום בו עבודותיו נטועות".

פרס וולף, הפרס היוקרתי ביותר המוענק ע"י מדינת ישראל, מוענק מדי שנה לאנשי מדע ולאמנים נודעים על "תרומה ייחודית למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים", הפרס, בסך 100,000 דולרים, נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל. חתני הפרסים נבחרים על ידי ועדות שיפוט מקצועיות בינלאומית, בהם חברים מומחים בעלי שם בתחומיהם. הפרס יוענק לזוכים, בהם דה-מורו, באירוע חגיגי בבית הנשיא ב-5 במאי, ע"י נשיא המדינה שמעון פרס.