חברי הכנסת אילן גילאון וקארין אלהרר, בשיתוף ארגון "נכה, לא חצי בנאדם" בכנס משותף לתמיכה בהצעת החוק: משווים את קצבאות הנכים לשכר המינימום יום ששי, 3.3.2017 בשעה 11:00 בבית הקיבוץ הארצי, רח' ליאונרדו דה-וינצ'י 13 ת"א-יפו את הכנס תנחה העיתונאית לינוי בר-גפן, ותשתתף בו גם הזמרת מורן מזוז.

נכה, לא חצי בן אדם.
נכה, לא חצי בן אדם.

מגיש הצעת החוק, חה"כ אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ, אמר: ״מזה זמן רב מדי ישנם דיבורים על הכוונה להעלות את קצבת הנכות, שלא התעדכנה כבר למעלה מחמש-עשרה שנים, ולצערי ציבור מקבלי הקצבאות עודנו נותר עם קצבה זעומה בגובה של 2400 ש״ח שאינם מספיקים לשום תנאי מחייה סבירים בישראל של 2017. בדיוק את המצב המביש הזה ניסתה לתקן הצעת החוק שהגשתי והעברתי בקריאה טרומית, להשוואת הקצבאות לגובה שכר המינימום.

הציבור הצביע ברגליים ואלפי אזרחי כבר הביעו את תמיכתם בהצעה הזו שהיא גם צודקת וגם מתבקשת. ולכן על הציבור להגביר את הלחץ על הממשלה - ביחד ננצח ונעשה צדק.״ ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמרה: "הגיע הזמן להפסיק לשמוע ססמאות ולהתחיל לדרוש מעשים. מה שאנחנו דורשים אינו להיבדל או לקבל תעדוף על פני כל אזרח אחר אלא שהממשלה סוף סוף תכיר באנשים עם המוגבלויות כשווים בזכויתיהם. לא ייתכן שקצבאות הנכות הם בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה.

המצב לא יכול להמשך בצורה כזו בה אדם עם יותר צרכים מיוחדים זכאי לפחות מאדם בריא שחי משכר מינמום. כלומר אנו מבטיחים פחות מהמינמום הנדרש לאדם שזקוק ליותר עזרה, סיעוד, תרופות ושאינו יכול לפרנס את עצמו בצורה המבטיחה כבוד לתנאי מחייה מינמליים. חייבים לשבור את מעגל העוני באופן שהמממשלה תפסיק להחליש את החלשים."

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בנאדם" : "אי אפשר לחיות מ-2,342 ש''ח, זה לא מספיק לכלום. היום כלל הציבור מבין את זה ואני מקווה שגם יעשה את המאמץ הקטן ויגיע לכנס לתמוך במאבק הצודק שלנו." כנס זה הוא הרביעי במספר מבין שורת כנסים המתקיימים ברחבי הארץ לתמיכה בהצעת החוק, מבקש לגייס תמיכה ציבורית בהצעה, ולהביא לאישורה בכנסת גם בקריאות הבאות. עד כה הצטרפו אלפי אזרחים לעצומת התמיכה בהצעה, ובקריאה לממשלה לאשרה בהקדם. לשון ההצעה, שעברה בחודש דצמבר האחרון בקריאה טרומית במליאת הכנסת, מצורף להודעה.

לעמוד האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1163624760423327/