על רקע המשך הקמפיין האנטישמי שמובילה מועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל, פנה הבוקר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לחברי קונגרס וסנאטורים, רפובליקנים ודמוקרטים בקריאה לתמיכה דו מפלגתית בהחלטת הממשל לצאת ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

חה"כ יאיר לפיד
חה"כ יאיר לפיד

הבוקר דווח כי ארה"ב שוקלת להתנתק ממועצת זכויות האדם. כזכור, ביום שישי האחרון תקף נציב זכויות האדם של האו"ם שוב את ישראל בטענה כי הם מודאגים מהעונש הקל שניתן לאלאור אזריה.

לפיד לחברי קונגרס וסנאטורים בארה"ב: "המאבק נגד הדה-לגיטימציה של ישראל צריך להיות חוצה מפלגות . מועצת זכויות האדם היא הליבה של מסע האנטישמי הזה.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר במכתב מיוחד לחברי קונגרס וסנטורים רפובליקנים ודמוקרטים בארה"ב בבקשה לעצור את הסיוע הכספי שמעניקה ארה"ב למועצת זכויות האדם של האו"ם. רק במהלך סוף השבוע האחרון תקף שוב, נציב זכויות האדם של האו"ם את ישראל, בטענה כי העונש שניתן לאלאור אזריה אינו מספק. לפיד יצא נגד ההודעה וטען כי זה מונע משנאת יהודים תהומית. הבוקר, לאור הדיווחים על כך כי ארה"ב שוקלת להתנתק ממועצת זכויות האדם של האו"ם, חידש לפיד את פנייתו לחברי הקונגרס והסנאט וביקש מהם לפעול להפסקת מימון מועצת זכויות האדם של האו"ם.

במכתבו כותב לפיד: " לפני שנה, עמדתי מחוץ למועצת זכויות האדם של האו"ם עם מאות אנשים מכל רחבי אירופה כדי למחות על האפליה המתמשכת של האו"ם נגד המדינה היהודית היחידה בעולם. אמרתי אז, "היחס של מועצת זכויות האדם של האו"ם כלפי ישראל הוא צבוע. זה אובססיבי. זה טירוף. למדנו, ב- 2000 השנים האחרונות , כי זה לא משנה מה אומרים האנטישמים. חשוב רק מה שהם עושים. ומה שהם עושים כאן, במועצת זכויות האדם של האו"ם היא אנטישמיות טהורה מהסוג הישן. "

לפיד קרא לארה"ב להפסיק את המימון למועצת זכויות האדם של האו"ם :"מיד לאחר ההפגנה, פניתי לקונגרס האמריקאי בקריאה להפסיק את המימון של מועצת זכויות האדם של האו"ם. כעת, שהממשל בארה"ב שוקל להתנתק מהמועצה, אני מקווה שאנחנו יכולים לסמוך על החברים שלנו בקונגרס ובסנאט שיתמכו בצעד הזה. המאבק נגד הדה-לגיטימציה של ישראל צריך להיות חוצה מפלגות. מועצת זכויות האדם היא הליבה של מסע האנטישמי הזה".

לסיום כותב לפיד: " מהלך זה יבהיר כי תם עידן שימוש במושג זכויות אדם כחלק מהמערכה נגד ישראל ונגד העם היהודי. אנחנו מקווים כי מדינות נוספות ילכו בעקבות ההנהגה של ארה"ב."