בעקבות העלאת נושא התעללות הקשישים על סדר היום הציבורי במדינת ישראל ובעקבות תחקיר חדשות 2 ודבריו אמש של שר הבריאות יעקב ליצמן- מרכז רמת גן לאלצהיימר בתל השומר מכריז מהבוקר (יום א') על נוהל שקיפות בחדרי המאושפזים – מצלמות יותקנו בחדרים ויאפשרו לבני משפחותיהם של החולים בקרה ומעקב על דרכי הטיפול והפעילות מול הצוות הרפואי.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

כיום מותקנות בחלק מחדרי הדיירים במרכז מצלמות אשר מאפשרות לנטר את הפעילות המתבצעת בחדר בכל שעות היממה ולאתר חריגות. הצילומים נבדקים באופן קבוע על ידי העובדות הסוציאליות במרכז, וכמובן כל משפחה של דייר החפצה בכך יכולה לבקש לצפות בצילומים כדי לוודא כי הדייר מקבל את הטיפול הנאות.

ניתאי אליאש, מנכ"ל המרכז, מספר שהחליט לאור הפרסומים האחרונים בתקשורת על התעללות בקשישים כי במחלקות החדשות שעתידות להיפתח בבניין החדש בחודש הבא יותקנו מצלמות בכל החדרים בלא יוצא מן הכלל. "אני רואה חשיבות רבה במדיניות של שקיפות מלאה מול בני המשפחה של הדיירים המתגוררים אצלנו. כבוד האדם הוא נר לרגלינו, ואנו רואים בו ערך עליון.

החלטתי לאפשר לבני המשפחות בקרה מלאה על הנעשה במרכז כדי להעניק להם שלווה וביטחון שיקירם המאושפז אצלנו נמצא בידיים הטובות ביותר." לאחרונה עלתה על סדר היום הציבורי בישראל תופעת התעללות מזעזעת בקשישים בבתי אבות, קשירות והגבלות פיזיות החורגות מן הנהלים, והתעמרות גופנית. מעשים אלימים אלה חמורים ומעוררי סלידה במיוחד כיוון שהם פוגעים באנשים חסרי ישע אשר נמצאים במוסד שמוטל עליו לדאוג לשלומם, לרווחתם ולביטחונם.