ספר ביכורים של דותן עברי - "איפה אלהים היה. בשואה. או האם היטלר היה פרעה מודרני" הספר סוקר את ההתרחשות ההסטורית של מלחמת העולם השנייה בראייה תיאולוגית השזורה בפילוסופיה סובייקטיבית של המחבר. בספרו הטעון עולות שאלות נוקבות וכואבות תוך חיטוט כירורגי בפצע הפתוח של העם היהודי מצד ומאידך מניב הספר תשובות מנקודת מבט פנורמית וממרחק רב על השואה.

דותן עברי, סופר. מחבר הספר "איפה אלוהים היה. בשואה"
דותן עברי, סופר. מחבר הספר "איפה אלוהים היה. בשואה"

נס דאנקרק (מבצע דינמו) הוא מושג היסטורי ידוע בקרב ההיסטוריונים של מלחמת העולם השנייה המתאר את ההתרחשות בה ניצלו בימים ספורים בלבד, למעלה משלוש מאות אלף חיילי בעלות הברית מהשמדה סופית על אדמת אירופה במאי 1940.

הסיבה לכך שחיילי בעלות הברית ניצלו מהכחדה איננה ברורה דיה והיסטוריונים שונים חלוקים בהסברים לנס הזה עד עצם היום הזה. מה שידוע ועל כך אין חולק, שהצבא הגרמני קיבל הוראה לעצור ולא להשמיד את מאות אלפי החיילים האלה. "נס דאנקרק" היה רק אחד מתוך שורת ניסים ונפלאות שליוו את אירופה ואת העולם כולו, מאז עלה היטלר לשלטון בגרמניה ועד לתקומת מדינת ישראל כחמישה-עשר שנים לאחר מכן.

האם היטלר היה זה שהוביל את העם היהודי לארצו, לאחר אלפיים שנות גלות במחיר הכבד של השואה? אני מאמין באמונה שלמה וברורה, כי ספר זה יהיה ברבות השנים הספר המשמעותי והמרכזי של העם היהודי, כדי להסביר את התרחשות השואה ומוראותיה.

"איפה אלוהים היה. בשואה." זוהי שאלה שמעסיקה רבים מקרב היהודים שחיו אז וניצלו, זו שאלה שהעסיקה את הלוחמים על שרידותם תחת השלטון הנאצי וזו בוודאי ששאלה שמעסיקה רבים מאתנו גם היום ובוודאי תמשיך להעסיק את העם היהודי ולא רק עוד שנים רבות בעתיד. בניסיון לענות על השאלה חוצבת הלבבות, המחבר מציע תשובה, תוך שהוא נאמן לעובדות מצד ומציע ל'קורא להתעלות מעל הסובייקט ולהביט על התהליך שהביא את היהודים לעלות לארץ ישראל ולייסד בה את מדינת היהודים, מאידך.

זהו ספרו הראשון של דותן עברי, בו הוא פורש את משנתו בשפה עשירה ועם זאת בהירה וקולחת.

הספר מפורסם ב"האד סטראט" וזוכה לתמיכה שתביא להוצאתו לאור, מוזמנים:

https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22150