הכנת בשר על האש, היא מסורת וותיקה ואהודה בקרב הישראלים. לעיתים הם עושים זאת בפינת הברביקיו שבחצר ביתם הפרטי, ולעיתים הם מעדיפים שכמה שיותר אנשים יזכו לצפות במראה מרהיב ומיוחד – כיצד הם מנפנפים בפארקים ומקומות ציבוריים מעל המנגל. ישנם כאלה שהפכו זאת לא רק להרגל, אלא גם למקצוע. מה עוד אפשר לעשות בשבתות חמימות חוץ מלנפנף מעל האש? מעבר לפן ההומוריסטי, בהחלט נדרש ידע להכין בשר בדרך זו.

כלים
מד חום לבשר
מד חום לבשר

חשוב שהבשר יהיה טרי

אם אין לכם בשר טרי ומשובח, רצוי שתוותרו על הרעיון. בשר טרי, הוא זה שעושה את כל ההבדל. אפשר לרכוש ברשתות השיווק, הן בשרים טריים והן בשרים מיושנים, ועדיף לא לרכוש בשר שהוא קפוא או שהוא מעובד. אם מדובר בבשר עוף, יש לעשות שימוש רק בחלקי עוף טריים. לעומת זאת, בשרים מיושנים הם נתחי בשר משובחים, למשל אנטרקוט או סינטה. כל נתח בשר בקר, דורש זמן יישון משלו. והיה והבשר לא יהיה מיושן, הוא יהיה קשה ובעל מרקם צמיגי. באשר לשומנים, ישנם כאלה אותם הקצב מסיר בעת רכישת הבשר וישנו מה שנקרא "שיוש", זהו השומן הפנימי, והוא מעניק לבשר הרבה עסיסיות.

סוגי בשר

עוף – אחד מסוגי הבשרים האהודים ביותר על הישראלים. מנת הדגל היא פרגיות, אולם זמן הצלייה שלהן ארוך יותר בהשוואה לזמן הצלייה של חזה עוף. גם כנפיים דורשות זמן צלייה ארוך יותר. באשר לתבלינים, והיה ורכשתם בשר עם עור, אין שום טעם לתבל את העור, התבלינים אינם חודרים מבעדו לתוך הבשר.

בקר – הנתחים המומלצים ביותר לצלייה על האש הם הסינטה, הפילה והאנטרקוט. לכל אחד מהם טעם שונה, טעמו של האנטרקוט דומיננטי יותר בהשוואה לטעמו של הפילה. אנטרקוט יש צורך לצלות זמן רב יותר, ואילו פילה יש לצלות זמן קצר יותר.

חלקים פנימיים – גם חלקים פנימיים הם טעימים להפליא כאשר מדובר בהכנת בשר על האש. הכוונה היא כמובן לכבד, לבבות, שקדי עגל ועוד.

עזרים

מד חום לבשר – באמצעות מד חום לבשר נוכל לדעת בכל רגע נתון, מהי הטמפרטורה שלו, על מנת שלא יצא או לא מוכן, או כמעט ושרוף. מד חום לבשר מכניסים לתוך הנתח, וכך ניתן לדעת מהי הטמפרטורה המדויקת ולהגיע למידת החום הרצויה, על מנת שהבשר יתקבל עסיסי כמה שיותר.

מעשנת בשר – מעשנת בשר, כשמה כן היא, היא מיועדת לעישון בשר. ישנם המעדיפים לקנות אותה וישנם המעדיפים לבנות אותה כאשר היא עשויה או מאבן או מברל. מומלץ לרכוש מעשנת בשר עשויה מנירוסטה אנטי מגנטית. מעשנת זו, תמנע מהבשר להידבק, והיא קלה מאוד לניקוי. עישון קר, מתאים יותר לדגים, ואילו עישון חם, מתאים לבשרים והוא נפוץ יותר