אזור הקריות, אשר עד לפני עשורים לא רבים נחשבו ל"אחיות הקטנות והלא מפותחות" של העיר חיפה, עובר מהפך משמעותי בשנים האחרונות. הקריות המנומנמות, אשר היוו מקור לבדיחות אינספור, התעוררו, התמתחו, הזריקו לתוכן דם חדש וצעיר, וכיום, הן מסוגלות לתת פייט רציני מכל הבחינות, לאחותן הגדולה - חיפה. אם אתם מתלבטים בדיוק כרגע בנוגע למעבר דירה לאזור, הבא נדבר על מה זה אומר "לגור בקריות"?

גבעת אלונים
גבעת אלונים

שפע תחבורה - צירים תעבורה מרכזיים ומגוון אמצעים

תחנת האוטובוסים הענקית, מרכזית המפרץ, העתיקה את מרכז הפעילות של קווי האוטובוס מהתחנה המרכזית הישנה (מרכזית בת גלים) שבחיפה, אל מחוץ לעיר, ומיקמה אותה על ציר התנועה הראשי, בין חיפה לקריות ולעכו. הטרמינל המשוכלל מרכז כיום את תנועת קווי האוטובוס העירוניים והבין עירוניים, תחנות מטרונית (הרכבת הקלה החיפאית) ועתיד לרכז גם את מערך הרכבות שפועל ויפעל באזור (רכבת החוף, רכבת העמק, והרכבות לכרמיאל ולנצרת).

שפע מקומות תעסוקה

לא רק בתוך הקריות עצמן ישנם שפע של מקומות עבודה. באזור הצ'ק פוסט וציר בר יהודה (לכיוון נשר וקיבוץ יגור) ושד' ההסתדרות (מהצ'ק פוסט לכיוון עכו) ודרך עכו (הממשיכה את שד' ההסתדרות מצומת קריית חיים) ישנם קניונים, אזורי מסחר ובתי עסק רבים ונגישים להגעה בתחבורה הציבורית, בצמוד לכביש הראשי ממש. גם מעבר לפס חיצוני זה, מעט יותר בעומק, ברחובות הפנימיים המסתעפים מהדרך הראשית, קיימים עשרות בתי עסק, נותני שירותים, מכללות וחברות העוסקות בכל תחום אפשרי. כך שאם החשש מחוסר תעסוקה הוא זה שעוצר מבעדכם לעבור לגור באזור, אל דאגה, אין בו ממש. J

שירותים עירוניים

פרט לקריית חיים, אשר נחשבת לחלק מחיפה גם כיום, לכל אחת מהקריות מערך מוניציפלי משלה, הכולל עירייה וראש עיר, שפע פארקי שעשועים מתוחזקים היטב, פעילות שעות פנאי למבוגרים, בני נוער וילדים, מוסדות חינוך, מגוון רחב של שירותים עירוניים וכד'. הקרבה בין הקריות השונות מאפשרת לגרים בהן לא רק ליהנות ממה שיש לקריית מגוריהם להציע, אלא גם ליהנות מההיצע הקיים בקריות הסמוכות.

כמה קל (או קשה) למצוא דירה למכירה בקריות?

לכל אחת מהעיריות המקומיות אינטרס להפוך את הגרים בקריה שהיא עומדת בראשה למאושרים ומרוצים ככל האפשר, ובכך, להגדיל את האטרקטיביות שלה ולהזרים לתוכה דם צעיר בדמותם של זוגות צעירים ומשפחות צעירות. כתוצאה מכך, איתור דירה למכירה בקריות הינה מלאכה מאתגרת, בשל האטרקטיביות הרבה שלהן, ובשל היותן שילוב בין סביבה אורבנית המספקת שירותים עירוניים לבין איכות החיים הירוקה שהן מטפחות בקפידה.

לסיכום:

מזה שנים שהקריות כבר אינן מנומנמות או מוגבלות מבחינת ההיצע שלהן לגרים בתחומן. התאוצה ההתפתחותית הרבה שהכניסו מרכזית המפרץ מצד אחד, ועיבוי אזורי המסחר והתעסוקה, מצד שני, כבר אינם מאלצים את הגרים בקריות לבחור בין סביבה ירוקה לנוחות שבמשאבים עירוניים זמינים.

נכתב בשיתוף פרויקט גבעת אלונים פרויקטים במחירים שמתאימים לזוגות צעירים