עמיר פרץ מתייחס להצהרת השר אלקין שהודיע שלא יחדש את ההיתר של מיכל האמוניה בחיפה: ״אחרי שבית המשפט דרש והתושבים לחצו, האם סופסוף תעשה הממשלה את הדבר הנכון ״על ישראל מוטלת האחריות לסגור את מפעל האמוניה ולהסיר את הסכנה מעל הציבור בחיפה ובצפון״.

כלים
חה"כ עמיר פרץ
חה"כ עמיר פרץ

הפתרון הנכון, בהתאם להחלטת ממשלה שכבר עברה בנושא, הוא הקמת מפעל חדש במישור רותם שיספק את הצרכים המקומיים. לשם כך פעלתי כאשר הייתי השר להגנת הסביבה וכך אני קורא לפעול גם היום״. כזכור, עמיר פרץ כשר להגנת הסביבה (2013-2014) הוביל החלטת ממשלה לסגור את מיכל האמוניה ולהקים במישור רותם מפעל לייצור אמוניה על פי הצריכה המקומית.

אילו הממשלה הייתה מקיימת את ההחלטה, הדבר היה פותר את הבעיה במפרץ חיפה ובמקביל היה מוסיף משרות רבות לתושבי הנגב. לצערו של פרץ ממשלת ישראל עיכבה את ביצוע ההחלטה ועתה בית המשפט הוא שהוציא צו סגירה.

חשוב לציין כי גם לאחר שעזב את המשרד להגנת הסביבה, המשיך לפעול להסרת הסכנה כשר הביטחון לשעבר וכיו״ר ועדת המשנה להגנת העורף בוועדת החוץ והביטחון וכינס מספר דיונים שעסקו בסכנות שבאזור מפרץ חיפה.

ח"כ עמיר פרץ, המועמד לראשות מפלגת העבודה: "זה עצוב שרק צו בית משפט גורם לממשלת נתניהו למלא אחר חובותיה לאזרחים, לדאוג לשלומם ולהגן על הציבור מאסון. למזלנו, בית המשפט הרחיק היום את הסכנה מהציבור, במקום הממשלה שלא ממלאת אחר חובותיה ויתכן שבכך נמנע אסון כבד".

פרץ הוסיף ואמר: "על נתניהו וממשלתו מוטלת חובה ואחריות לשלומם של מעל מיליון תושבי מפרץ חיפה והסביבה. הצעד לסגירת מיכל האמוניה חייב להיות מלווה בלקיחת אחריות מלאה על מכלול הסכנות שבמפרץ חיפה. אל לה לממשלה להמתין לאסון שיקרה או לקוות לצו בית משפט שירחיק מעל הציבור את הסכנות שהממשלה אינה מטפלת בהן".

פרץ סיכם ואמר: "איכות חייהם ובטחונם של אזרחי המדינה הוא נושא החייב להיות מעל לכל שיקול פוליטי וחייבים להפסיק את העדפתם של ציבורים מקורבים על פני תושבי חיפה והצפון״.