מה דיור מוגן מספק לדיירים החיים בו? מה ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. אחד הנושאים שדורשים בירור הוא מה ההבדלים בין דיור מוגן לבית אבות. שני המסדות האלו אמורים להכיל בתוכם אנשים שהגיעו לגיל השלישי ושני המוסדות האלו אמורים לדאוג להם אז מה בעצם ההבדל בין השניים?

כלים
מהו דיור מוגן ומה ההבדל בינו לבית אבות
מהו דיור מוגן ומה ההבדל בינו לבית אבות

דיור מוגן – מהו?

דיור מוגן הוא דיור למגורי קבע. סוג דיור זה מתאים לאנשים הנמצאים בגיל הזהב (בערך מגיל 70 ומעלה). אחד ההבדלים המשמעותיים בין דיור מוגן לבית אבות הוא שדיור מוגן אינו מתאים לאנשים הזקוקים לטיפול רפואי או סיעודי. אנשים המגיעים לדיור מוגן הם אנשים עצמאיים היכולים לנהל אורח חיים באופן עצמאי.
דיור מוגן מספק לדיירים את השירותים הרגילים כגון אוכל, לינה, ניקיון, תחזוקה וכדומה. וגם שירותים עם ערך מוסף כגון אירועי תרבות, בריכה, טיולים ועוד.

בית אבות – מהו?

בית אבות הוא בית מגורים המיועד לאנשים בגיל הזהב וקשישים. בתי אבות מכניסים אנשים כמעט בכל מצב רפואי. המטרה בבתי אבות היא לתת מענה לאנשים קשישים הזקוקים לליווי סיעודי או טיפול השגחה אחר.

מה דומה ומה שונה בין השניים:

בין דיור מוגן לבין בית אבות יש דברים דומים רבים כגון גיל האוכלוסיה המיועדת למגורים אלו. חדרי המגורים בני המקרים מתאימים לזוגות וליחידים לפי צורך הדייר. בשני המקרים יש השגחה רפואית על הדיירים ובשני המקרים דואגים לאוכלוסיה לתנאים סוציאליים לפי הצורך.
ובכל זאת מה שונה בין השניים?
קיימים הרבה הבדלים בין בית אבות לדיור מוגן. בראש ובראשונה קיים את ההבדל של המחיר. בעוד שבתי אבות מתומחרים במחיר נמוך יחסית של כמה אלפי שקלים לחודש, דיור מוגן מתומחר בשיטה אחרת לחלוטין. התשלום עבור דירה בדיור מוגן מתבצע באמצעות תשלום דמי פיקדון ובנוסף תשלום חודשי של כמה עשרות אלפי שקלים.
הבדל נוסף הוא אופי הדיירים. בעוד שבבתי אבות נכנסים כל סוגי הקשישים, גם כאלו שבמצב סיעודי. בדיור מוגן לא נכנסים אנשים שאין ביכולתם להתנהל באופן עצמאי.
ההבדל המשמעותי האחרון הוא רמת איכות החיים. בבתי אבות רבים רמת איכות החיים היא ממוצעת, נותנים לדיירים את השירותים הבסיסים. הבסיס העיקרי בבית אבות הוא השירות הרפואי הקיים בו 24 שעות. בדיור מוגן הדבר שונה לחלוטין. מאחר ומדובר באוכלוסיה עצמאית לגמרי בתי דיור מוגן רבים מציעים אירועי תרבות, טיולים, בריכות שחייה, סדנאות לימוד, קורסים ועוד.

לסיכום

קיימים הבדלים משמעותיים בין דיור מוגן לבתי אבות. למרות החפיפה הברורה בניהם יש גם הבדלים משמעותיים ביניהם. בתי אבות הם פתרון ותיק לקשישים הבאים לעזור לבני המשפחה של הקשיש ואילו דיור מוגן הוא מוסד כלכלי הפועל למטרת רווח.