בשורה חשובה למאבטחים ולשומרים הצעת החוק המבקשת להסדיר את תנאי העסקתם הפיזיים של המאבטחים והשומרים עובדי הקבלן אושרה היום (יום ג׳) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ברוב של 15 תומכים מול 0 מתנגדים - ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "הצעת החוק נועדה לדאוג לזכויות וכבוד האדם העובד וזאת לאחר שעובדי הקבלן בתחום השמירה והאבטחה מועסקים בתנאים פיזיים לא נאותים ולא ראויים במקומות רבים"

כלים
חה"כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות הכנסת
חה"כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות הכנסת

הצעת החוק המבקשת להסדיר את תנאי העבודה הפיזיים הבסיסיים של שומרים ומאבטחים עובדי קבלן במוסדות ובמבני ציבור אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) תוטל אחריות על מזמין השירות במידה ולא ידאג לספק לעובדי הקבלן תנאי עבודה פיזיים בסיסיים כמו עמדת אבטחה המגינה מפני פגעי מזג האוויר, אספקת מוצרי חימום וקירור בהתאם לעונות השנה והתאמת ביגוד המתאים לתנאי מזג האוויר. בנוסף, המעסיק יספק למאבטח מים, גישה לנקודת חשמל ומקום להנחת חפציו האישיים. המפר את הוראות החוק צפוי לקנס של 20 אלף שקלים, ובית הדין לעבודה רשאי להעלות את גובה העיצומים ל-200 אלף שקלים בנסיבות מחמירות. החוק ייכנס לתוקפו חצי שנה מיום פרסומו.

ח"כ יוליה מלינובסקי: ״לא ייתכן שבישראל של שנת 2017 קיימת פגיעה משמעותית בכבוד האדם ואין התייחסות לצרכים הבסיסיים של העובדים. נחשפתי לכך שמאבטחים במוסדות ובמבנים ציבוריים שונים סובלים מתת תנאים במקום עבודתם - מחסור בצליות ובעמדות המגינות עליהם מפני מזג האוויר, חוסר במיזוג וחימום לקראת החורף הקרב ובא וביגוד לא מתאים לתנאי מזג האוויר. משום שתנאים בסייסים אלו, שלצערי היו אמורים להיות מובנים מאליהם, אינם מתקיימים ללא התערבות המחוקק, הבנתי את הצורך הדחוף בעיגון זכויותיהם הפיזיים של מאבטחים ושומרים עובדי קבלן בחקיקה.

כחברה מוסרית עלינו לדאוג לכלל העובדים, החל מהמנקה והמאבטח ועד המנכ"ל הבכיר ביותר. אני מודה ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על תמיכתו בחוק לאורך כל הדרך.

סיעת ישראל ביתנו תעשה את מירב המאמצים בכדי שהחוק יעבור ובמהירות האפשרית עוד במושב החורף״.