איכות השלטון בפנייה למשטרה ופרקליט המדינה בקריאה לפתוח בחקירה פלילית בדבר חשד להסתה נגד חיילים חרדים המשרתים בצבא ההגנה לישראל. התנועה פנתה עוד בחודש יולי 2015 ליועמ"ש, דאז עו"ד יהודה ויינשטיין ולאגף החקירות והמודיעין במשטרה בקריאה לפתוח בחקירה פלילית בדבר חשד להסתה נגד חיילים חרדים המשרתים בצבא ההגנה לישראל.

הגדוד החרדי "נצח יהודה", חיילים בשירות קרבי. צילום: אילוסטרציה
הגדוד החרדי "נצח יהודה", חיילים בשירות קרבי. צילום: אילוסטרציה

זאת, בעקבות פרסומים שונים בתקשורת אשר הצביעו על מסע הסתה והכפשה כנגד בני המגזר החרדי שהתגייסו לצבא או פועלים לקידום מטרה זו. תשובת היועמ"ש היתה כי הטיפול עובר לידי פרקליט המדינה ואילו המשטרה הודיע כי מטפלת גם היא בנושא. ביולי האחרון נתקבלה תשובה עי משרד פרקליט המדינה בה פורטו הצעדים הננקטים למיגור התופעה. בין היתר, צויין כי התקיימו מספר ישיבות במשטרה ובפרקליטות על מנת לשפר את העבודה וממשקיה. כמו-כן, צויין עי משרד פרקליט המדינה כי גורמי הצבא בקשר רציף עם החיילים החרדים על מנת לחזק אותם ולעודדם להתלונן. בנוסף, הוסבר כי המשטרה נותנת עדיפות לתלונות אלו ואף מתוגברים הסיורים סביב ביתם של נפגעי העבירה.

זאת ועוד, מן המשטרה נתקבלה פריסה של דרכי הטיפול הננקטות נגד התופעה. בין היתר הקמת צוות עבודה אשר תכליתו מיגור התופעה פיקוח ובקרה על האירועים המטופלים וכן צוות חקירה מיוחד במחוז ירושלים בנושא הפצת חוברת "הציידים".

לאחרונה עלה הנושא שוב לכותרות כאשר נפתח ברשתות החברתיות מיזם לצילום תמונות של חיילים חרדים על מנת להפיץ אותם באופן שירתיע חרדים בגיל גיוס מלהצטרף לשורות צה"ל.

בעיית ההסתה שהועלתה על ידנו בפנייתנו, איננה פסקה בתקופה שחלפה, ויתכן שאף החמירה. מדי חודש בחודשו אנו עדים להתגברות התופעה השלילית, והתרחבותה בקהלים שונים. עד כה, דומה היה כי המדובר במעשיהם של יחידים, המשולהבים ומוסתים בידי מנהיגי הציבור החרדי. אולם דומה כי אותה הסתה פרועה שצמחה מן הרחוב קנתה לה אחיזה מאורגנת של ממש.

כך, נדהמנו לקרוא באתר החרדי "כיכר השבת" כי בימים אלו נערך מבצע גיוס כספים למען המשך הקמפיין נגד גיוס חרדים לצבא, בו מפורטים הסכומים הנדרשים לשם מאבק זה.

אנו בהחלט מאמינים כי במדינת ישראל עומדת לכל אדם החפץ בכך הזכות למחות ולהביע דעתו בגבולות חופש הביטוי והדמוקרטיה, אולם דומה כי במקרה זה גבולות אלו נפרצו כבר מזמן, וכי כללי המאבק הלגיטימיים נזנחו לטובת הסתה פרועה וגלויה כנגד אזרחים שומרי חוק בבואם למלא את חובתם החוקית ולשאת בנטל הגיוס לצה"ל.

ומתוך כך, לא נותר לנו אלא לחזור על קריאתנו ולבקש כי גורמי אכיפת החוק יידרשו לנושא באופן מיידי, וישימו סוף לתופעה מסוכנת זו המאיימת על החברה בישראל, וביתר שאת על שלומם של בני הציבור החרדי הבוחרים לממש את זכותם וחובתם ולהתגייס לשירות צבאי.