כל השבוע אנו מנסים לשמור על המשקל באכילה מסודרת ופעילות גופנית ואז מגיע סוף השבוע כיצד ניתן לעבור הסופ"ש בשלום? מבלי לעלות במשקל? "תתפלאו, זו משימה אפשרית" כך אומרת סמנתה קלייטון מנהלת ראשית לחינוך גופני בחברת הרבלייף. אם אתם רוצים לשמור על הבריאות, זלילה לא מבוקרת במהלך סוף השבוע היא לא רעיון מוצלח במיוחד. שישי-שבת אמנם שוברים את השגרה של רובנו, אבל חשוב לשמור על ההרגלים הטובים שאימצתם לעצמכם, גם בסופ"ש.

כלים
צילום: יח"צ חו"ל
צילום: יח"צ חו"ל

תתפלאו לגלות כמה אתם יכולים לעלות במשקל תוך זמן קצר כמו סוף שבוע אחד. ולמרות שקל לעלות במשקל, הרבה יותר קשה להוריד את המשקל העודף הזה. מעבר לכך, סופשבוע אחד של שחרור רסן יכול להוביל לשבוע שלם של ירידה מהמסלול הבריא והפעיל שלכם. נכון, מדי פעם מותר בהחלט להרשות פינוק כזה או אחר, אבל כדי שהפינוקים האלה לא יהפכו להרגל, להלן מספר טיפים שיעזרו ליהנות מסוף השבוע ולשמור על הבריאות:

לא לשמור לאחר כך – אל תרעיבו את עצמכם במשך יום שלם, כדי ליהנות מארוחה מפנקת ושוברת דיאטה בערב. העובדה שתדלגו על ארוחת הבוקר והצהריים לא תעזור למנוע עלייה במשקל, אלא תיצור נפילה ברמת הסוכר בדם, תחושה של חוסר אנרגיה וחוסר ריכוז. בנוסף, אם מחכים כל היום כדי ליהנות מהמאכל האהוב, הסיכוי גדול שתאכלו מנה כפולה, מכיוון שתהיו כל כך רעבים.

לא לשכוח להישאר פעילים – סוף השבוע הוא הזדמנות מצוינת להיפגש עם חברים ועל הדרך להישאר פעילים. מומלץ לצאת יחד להליכה או רכיבה על אופניים, למשל. גם ערב ריקודים במועדון הוא דרך מעולה

לשרוף קלוריות ואפילו סיבוב קניות בעיר בשישי בבוקר יכול להיחשב כפעילות.

חטיפים – בזמן שיושבים בנחת בסלון וקוראים את מוסף השבת, במקום לחסל חבילת במבה בחמש דקות, מומלץ חטיף עשיר בחלבונים, שיעניק הרגשת שובע וימנע מאתנו לאכול כמויות גדולות במהלך הארוחות. כמו גם חופן אגוזים מסוגים שונים, כוס פולי סויה מבושלים עם מלח גס או ירקות עם 2-3 כפות חומוס הם חטיפים מעולים שישביעו ולא יקלקלו את התזונה הבריאה.

לשמור על שגרת הבוקר – לא לוותר על אימון בסופי השבוע. הדרך הכי טובה לשמור על המשקל בסופ"ש היא לשמור על שגרת האימונים והשינה. שינה עד השעות המאוחרות של הבוקר בשבת עלולה לגרום הרגשת עייפות במהלך היום, ותחושת עייפות עלולה לגרום לנשנש חטיפים לא בריאים. מומלץ לקום בשעה הרגילה או קצת אחרי ולהנות מסופ"ש מלא ובריא.

שימו לב לשתייה – יש להימנע משתיית משקאות מתוקים רבים. מדהים כמה קלוריות יכולות להתחבא במשקאות קפה או במשקאות אלכוהוליים למיניהם.

אימונים קצרים –נסו לבצע פעילות גופנית של 10 דקות בבוקר ו-10 דקות נוספות לפני שאתם השינה. אימון אינטרוולים פשוט יעזור לשרוף הרבה קלוריות.

כל דקה חשובה – גם בסוף השבוע, יש לנצל כל דקה למקסימום בריאות. מומלץ לעלות במדרגות, להחנות במקום מרוחק מהיעד ולצאת לטייל. הרבה יותר קל להתכרבל מתחת לשמיכה ולאכול, אבל ככל שנשארים יותר פעילים, כך נישאר פחות זמן לנשנש חטיפים לא בריאים.

והכי חשוב, ליהנות מסוף השבוע ולנצל אותו להירגעות ולכיף, אבל להישאר קרובים ככל האפשר לתכנית התזונה והפעילות השבועית.